6 SID.ir | ميزان اثربخشي برنامه درسي دانشگاه علوم انتظامي درحوزه انتظام اجتماعي از ديدگاه دانش آموختگان سال هاي 1385 تا 1389

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

ميزان اثربخشي برنامه درسي دانشگاه علوم انتظامي درحوزه انتظام اجتماعي از ديدگاه دانش آموختگان سال هاي 1385 تا 1389

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

اين پژوهش که با رويکرد کاربردي صورت مي گيرد، با هدف تبيين و توصيف ميزان ماموريت گرايي آموزش هاي طولي در دانشگاه علوم انتظامي صورت گرفت. جامعه مورد مطالعه را کليه فارغ التحصيلان پسر و دختر بين سال هاي 1385 تا 1389 تشکيل مي دهد. براساس روش نمونه گيري تصادفي ساده، نمونه مطالعه حاضر را 302 نفرتشکيل مي دهد که بر روي آنها 4 ابزار پرسشنامه محقق ساخته به ترتيب 21 سوالي، 22 سوالي، 23 سوالي و 21 سوالي براي رسته هاي انتظامي، اطلاعات، جنايي و راهور اجرا شد و سپس به کمک روش هاي تک نمونه اي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که در t آمار توصيفي و استنباطي از جمله آزمون رسته انتظامي، دروس عمومي و دروس اصلي با ماموريت هاي محوله ناجا سازگاري ندارد اما دروس پايه و دروس تخصصي با ماموريت هاي محوله ناجا سازگار است. در رسته اطلاعات، دروس عمومي و دروس تخصصي با ماموريت هاي محوله ناجا سازگاري ندارد، اما دروس پايه و دروس اصلي با ماموريت هاي محوله ناجا سازگاري دارد. در رسته جنايي، دروس عمومي و دروس اصلي با ماموريت هاي محوله ناجا سازگاري ندارد اما دروس پايه و دروس تخصصي اصلي با ماموريت هاي محوله ناجا سازگار است و در رسته راهور دروس عمومي با ماموريت هاي محوله ناجا سازگاري نداشته و ليکن دروس پايه، اصلي و تخصصي اين رسته با ماموريت هاي محوله ناجا سازگار مي باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 63
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی