برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1393 , دوره  3 , شماره  12 ; از صفحه 149 تا صفحه 164 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين شدت تحقيقات و ساختار بازار در صنايع منسوجات ايران (رهيافت عليت گرنجر، گرنجر- هشيائو، تودا و ياماماتو در داده هاي تابلويي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شاهرود
 
چکیده: 

هدف اصلي اين مقاله بررسي رابطه بين شدت تحقيقات و ساختار بازار در صنايع منسوجات ايران طي سال هاي 1374-1388 مي باشد. براي اين منظور از نسبت هزينه هاي تحقيق و توسعه به فروش صنايع مذکور، به عنوان شاخص شدت تحقيقات استفاده شده و سهم بازار نيز که به صورت نسبت فروش يک بنگاه به فروش صنعت محاسبه مي شود، به عنوان متغير ساختاري بازار استفاده شده است. همچنين از داده هاي مربوط به کارگاه هاي صنعتي با 10 نفر و کارکن و بالاتر فعال در صنايع نساجي، چرم، کيف و پوشاک و آزمون عليت گرنجر، گرنجر- هشيائو، تودا و ياماماتو در داده هاي تابلويي استفاده شده است. نتايج حاصل از تخمين مدل نشان مي دهد که بين متغيرهاي شدت تحقيقات، به عنوان يک متغير رفتاري بازار و ساختار بازار در صنايع منسوجات ايران، يک رابطه علي يک طرفه از سوي شدت تحقيقات به ساختار بازار برقرار است و اين رابطه علي يک طرفه در هر دو رويکرد عليت تاييد مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دهقانی، ع. (1393). بررسی رابطه بین شدت تحقیقات و ساختار بازار در صنایع منسوجات ایران (رهیافت علیت گرنجر, گرنجر- هشیائو, تودا و یاماماتو در داده های تابلویی). مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی), 3(12), 149-164. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246262



Vancouver : کپی

دهقانی علی. بررسی رابطه بین شدت تحقیقات و ساختار بازار در صنایع منسوجات ایران (رهیافت علیت گرنجر, گرنجر- هشیائو, تودا و یاماماتو در داده های تابلویی). مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی). 1393 [cited 2021May14];3(12):149-164. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246262



IEEE : کپی

دهقانی، ع.، 1393. بررسی رابطه بین شدت تحقیقات و ساختار بازار در صنایع منسوجات ایران (رهیافت علیت گرنجر, گرنجر- هشیائو, تودا و یاماماتو در داده های تابلویی). مطالعات اقتصادی کاربردی ایران (مطالعات اقتصادی کاربردی), [online] 3(12), pp.149-164. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246262.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 74 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی