برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ادراک مدرسين پرستاري از دشواري نقش: مطالعه کيفي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: احساس ناخوشايند در انجام انتظارات و الزامات نقش و در برقراري تعادل بين ابعاد مختلف نقش، منجر به ايجاد دشواري نقش مي گردد. دشواري نقش يک وضعيت ذهني به تجربيات استرس زا نقش است. هدف از اين مطالعه تبيين ادراک مدرسين پرستاري از دشواري نقش بود.
روش بررسي: اين مطالعه با رويکرد کيفي و بر اساس تحليل محتواي قراردادي در سال 1392 انجام شد. با نمونه گيري هدفمند 21 نفر از مدرسين پرستاري از دانشکده هاي پرستاري و ما مايي کشور انتخاب شدند. داده ها از طريق مصاحبه نيمه ساختار يافته عميق جمع آوري و تحليل داده ها با استفاده از رويکرد تحليل محتواي گرانهيم و لاندمن 2004 انجام شد. براي صحت و استحکام داده ها از معيار لينکلن و گوبا استفاده گرديد
.
يافته ها: تحليل داده ها در 16 زير طبقه و 5 طبقه اصلي خلاصه شد و ادراک مدرسين پرستاري درباره دشواري نقش در طبقات تداخل وظايف، گرانباري کاري، مشکلات آموزش باليني، مشکلات سيستم آموزشي و مشکلات دانشجويان شکل گرفت
.
نتيجه گيري: تا زماني که تقاضا هاي پيچيده مرتبط با کار و ضروريات نقش فراتر از توان عملکردي مدرسين پرستاري باشد، آنان استرس هاي زيادي را متحمل مي شوند، لذا ضروريست که مديران و تعيين کنندگان خط مشي سلامتي با بکارگيري راهبردهاي حمايتي به کاهش و يا حذف دشواري هاي نقش کمک نمايند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کلاگری، ش.، و زاغری تفرشی، م.، و رسولی، م.، و کاووسی، ا.، و کلاگری، ش. (1394). ادراک مدرسین پرستاری از دشواری نقش: مطالعه کیفی. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY), 12(1), 64-75. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246039



Vancouver : کپی

کلاگری شهره، زاغری تفرشی منصوره، رسولی مریم، کاووسی امیر، کلاگری شراره. ادراک مدرسین پرستاری از دشواری نقش: مطالعه کیفی. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY). 1394 [cited 2021May16];12(1):64-75. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246039



IEEE : کپی

کلاگری، ش.، زاغری تفرشی، م.، رسولی، م.، کاووسی، ا.، کلاگری، ش.، 1394. ادراک مدرسین پرستاری از دشواری نقش: مطالعه کیفی. توسعه پژوهش در پرستاری و مامایی (JOURNAL OF RESEARCH DEVELOPMENT IN NURSING & MIDWIFERY), [online] 12(1), pp.64-75. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=246039.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 93 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی