مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش در مديريت ورزشي و رفتار حركتي (علوم حركتي و ورزش) اطلاعات شماره: پاييز و زمستان 1394 , دوره 11 , شماره 22 ; از صفحه 177 تا صفحه 190 . عنوان مقاله: بررسي آميخته بازاريابي پوشاک ورزشي خارجي از ديدگاه مشتريان (مطالعه موردي آديداس) نویسندگان: زماني دادانه كيوان*, الهي عليرضا, اميرنژاد سعيد, الماسي سمانه آدرس: * گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران چکیده: مقدمه و هدف: با ورود انواع کالاهاي خارجي و مخصوصا پوشاک ورزشي به کشور شاهديم که عرصه بر ساخت و توليد کالاهاي داخلي تنگ شده است و اين موضوع زنگ خطري براي استقلال اقتصادي و حمايت ازتوليدات داخلي است. در واقع با وجود انواع کالاهاي خارجي صدماتي بزرگ به اقتصاد کشور وارد مي شود که يک چالش بزرگ براي توليدات داخلي است. هدف اين پژوهش تعيين و اولويت بندي تاثير عناصر آميخته بازاريابي درخريد پوشاک ورزشي خارجي آديداس است.روش شناسي: روش انجام تحقيق از نوع توصيفي-پيمايشي است. جامعه آماري خريداران پوشاک ورزشي آديداس در تهران هستند. به منظور نمونه گيري از روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي استفاده شد. براي بدست آوردن حجم نمونه از فرمول حجم نمونه نامشخص کوکران استفاده شد. ابزار جمع آوري داده ها در اين پرسش نامه محقق ساخته است که پايايي آن از سوي آزمون آلفاي کرونباخ براي عناصر محصول، قيمت، ترويج و توزيع مورد تاييد قرار گرفت. براي تجزيه و تحليل و آزمون فرضيه هاي پژوهش از آزمون هاي کالموگروف اسميرنوف، آزمون دوجمله اي و آزمون تحليل واريانس فريدمن درسطح معناداري p<0.05 بهره گرفته شد.يافته ها: نتايج نشان مي دهد تمام عناصر آميخته بازاريابي ازديدگاه مشتريان درخريد پوشاک ورزشي آديداس اهميت دارند. همچنين اولويت بندي تاثير عناصر آميخته بازاريابي درخريد پوشاک ورزشي خارجي آديداس از ديدگاه مشتريان به ترتيب شامل: 1- محصول 2- قيمت 3- توزيع 4- ترويج است.بحث و نتيجه گيري: اولويت و اهميت عناصر آميخته بازاريابي برتصميم خريد متفاوت است. بدين جهت عرضه کنندگان پوشاک ورزشي بايد ازاين اولويت ها آگاهي داشته و در مواقع ضروري برآن ها تاکيد نمايند تا مشتريان خود را ازدست ندهند. کلید واژه: آميخته بازاريابي(Q2)بازاريابي ورزشي(Q2)آديداس(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: رفتار مصرف کنندهکارایی بازاربازاریابی ورزشیحاشیه بازاریابیمشتریرفتار مصرف کنندهرضایت مشتریآمیخته بازاریابی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تعامل بازاريابي و مديريت ورزشيبازاريابي ورزشيبررسي نقش شخصيت در انتخاب رنگ پوشاک (مطالعه موردي: پوشاک ورزشي)تعيين و مقايسه علل تمايل مشتريان به خريد کالاهاي ورزشي خارجي از ديدگاه توليدکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگانمدل اكتشافي آميخته بازاريابي صنعت خدمات ورزشي ايران مقالات همایشی مرتبط: بررسی ضعف های آمیخته بازاریابی شرکت های داخلی ورزشی مطالعه آدیداس و مجیدبررسی عوامل موثر بر ترجیح بانوان ورزشکار به کالاهای ورزشی خارجی با تاکید بر عناصر آمیخته بازاریابی ورزشیپیش بینی رفتار خرید مشتریان پوشاک ورزشی آدیداس و مجید از طریق آمیخته بازاریابی ورزشیرتبه بندی عوامل آمیخته ترویج در شرکت های تولیدکننده پوشاک ورزشی ایرانیبررسی آمیخته های بازاریابی در صنعت گردشگری ورزشی استان خراسان شمالی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 421 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی