مشخصات مقاله عنوان نشریه: علوم پزشكي صدرا اطلاعات شماره: تابستان 1394 , دوره 3 , شماره 3 ; از صفحه 167 تا صفحه 177 . عنوان مقاله: ميزان رضايتمندي مراجعين از خدمات بخش سرپايي درمانگاه هاي فوق تخصصي دانشگاه علوم پزشکي شيراز در سال 1393 نویسندگان: باستاني پيوند, براتي اميد*, كاظمي فرد يلدا, حاجي زماني شادي, صادقي پور فاطمه, معلمي صبا, چوگاني الهام آدرس: * شیراز، خیابان قصرالدشت، بین خیابان فلسطین و ملاصدرا، کوچه 29، ساختمان دیاموند (الماس) - دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی چکیده: مقدمه: سازمان با هدف پاسخ گويي به نيازهاي مشتريان خارجي شکل گرفته و کار خود را توسط مشتريان داخلي به انجام مي رساند. رضايت از خدمات مي تواند شاخص مناسبي براي سنجش کيفيت خدمات و نحوه ارائه آنها از نظر گيرندگان خدمت محسوب شود. مطالعه حاضر جهت ارزيابي ميزان رضايتمندي بيماران سرپايي مراجعه کننده به درمانگاه هاي فوق تخصصي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي شيراز در سال 1393 انجام شد.مواد و روش: اين پژوهش يک مطالعه مقطعي بود که بر روي بيماران سرپايي مراجعه کننده به درمانگاه هاي مطهري و امام رضا شيراز که از ابتداي تيرماه1393تا پايان مردادماه1393جهت دريافت خدمات سرپايي مراجعه کرده بودند، انجام شد. 714 نفر به صورت سهميه اي در مطالعه شرکت کردند. ابزار جمع آوري داده ها، پرسشنامه 32 سئوالي محقق ساخته اي بود که پس از روا و پايا شدن استفاده شد. داده ها توسط نرم افزارSPSS نسخه 16 و با استفاده از آزمون آنوا و تي مستقل تحليل شد.يافته ها: در مطالعه حاضر ميزان رضايت مندي از خدمات ارائه شده در درمانگاه مطهري و امام رضا 3.03±0.65 بود که بالاتر از حد متوسط برآورد شد. ميانگين نمره رضايت بيماران از کارکنان مدارک پزشکي از ساير بخشها کمتر بود در مقابل، بيشترين ميانگين رضايت مردم مربوط به پزشکان بود. بين ميانگين نمره رضايت شرکت کنندگان با جنسيت (p<0.001)و مرکز مراجعه (p=0.003) تفاوت آماري معني داري وجود داشت.بحث و نتيجه گيري: يافته ها نشان داد که ميزان رضايتمندي از خدمات ارائه شده در اين دو مرکز، بالاتر از حد متوسط بود. اما با توجه به کاستي هاي موجودلازم است با برنامه ريزي مناسب در جهت برطرف کردن نقاط ضعف و ارتقا و بهبود شرايط موجود گام برداشت. کلید واژه: رضايت بيمار(Q2)بخش سرپايي(Q1)درمانگاه(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: ایمنی بیماررضایتمندیکادر پرستاریاورژانس ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: سطح رضايتمندي بيماران سرپايي مراجعه کننده به درمانگاه هاي بيمارستان هاي آموزشي شيرازرضايتمندي بيماران از نحوه ارايه خدمات سرپايي در درمانگاه هاي غدد درون ريز متابوليسم مرکز آموزشي- درماني فيروزگربررسي رضايت مندي بيماران از خدمات فيزيوتراپي در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي شيراز در سال 1392نقش مديريت مشاركتي در بهبود زمان انتظار، زمان مشاوره و رضايتمندي بيماران سرپايي بيمارستان رازي قزوين (1381)بررسي ميزان رضايت بيماران سرپايي مراجعه كننده به درمانگاه بيمارستان آيت اله طالقاني شهر تهران طي سالهاي 81-1380 مقالات همایشی مرتبط: گزارش تجربه و کارکرد در نظر گرفتن پزشک عمومی در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام علی (ع) بجنوردتولید پرسشنامه بهره مندی از خدمات سرپایی و بستری در بیماران روانپزشکی و بررسی روایی و پایایی بین آزمایندهگزارش تجربه و کارکرد انجام پذیرایی از پزشکان در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام علی (ع) بجنوردوضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه دانشجویان پزشکی مقطع کارآموزی و کارورزی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهبررسی میزان رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نظام سلامت اداری ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 76 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی