4 SID.ir | بررسي جامعه شناختي تغييرات ارزش هاي اجتماعي- فرهنگي بازاريان تبريز

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي جامعه شناختي تغييرات ارزش هاي اجتماعي- فرهنگي بازاريان تبريز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

بازار از گذشته هاي دور کارکردهاي بسياري در زندگي مردم جوامع اسلامي خاورميانه داشته است، ولي با رواج مدرنيسم، به عنوان يک واحد اقتصادي- اجتماعي دچار اختلال کارکردي شده و نسبت به قبل از رونق اقتصادي کمتري برخوردار است و از نظر فرهنگي نيز شاهد رعايت نکردن ارزشهاي اخلاقي در بازار و معامله هستيم. اين پژوهش با هدف بررسي جامعه شناختي تغييرات ارزشهاي اجتماعي و فرهنگي در ميان بازاريان بازار تبريز انجام شده است و مصاحبه نامه اي طراحي شد و با 55 نفر از آنها مصاحبه عميق انجام گرفت. جامعه آماري اين تحقيق بازاريان بازار سرپوشيده تبريز است. يافته هاي تحقيق با تحليل محتوا و نرم افزار spssمورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. يافته هاي تحقيق در بعد تغييرات اجتماعي و فرهنگي ارائه شد و از مهمترين تغييرات اجتماعي مي توان به تغيير ساخت هنجاري و کاهش رعايت هنجارهاي اخلاقي و از مهمترين تغييرات فرهنگي مي توان به کاهش پايبندي ديني و عدم رعايت هنجارهاي ديني، کاهش رابطه با علماي ديني در بين بازاريان اشاره کرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 203
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی