4 SID.ir | پذيرش و استفاده از پايگاه هاي اطلاعاتي پيوسته لاتين توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهر کرمانشاه بر اساس نظريه يکپارچه پذيرش و استفاده از فناوري (UTAUT (Unified Theory of Acceptance and use of Technology

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

پذيرش و استفاده از پايگاه هاي اطلاعاتي پيوسته لاتين توسط اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهر کرمانشاه بر اساس نظريه يکپارچه پذيرش و استفاده از فناوري (UTAUT (Unified Theory of Acceptance and use of Technology

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
 
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر، تعيين ميزان پذيرش و استفاده از پايگاه هاي اطلاعاتي پيوسته لاتين در بين اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي شهر کرمانشاه بر اساس نظريه يک پارچه پذيرش و استفاده از فناوري است.
روش پژوهش: روش پژوهش، پيمايشي – تحليلي و ابزار جمع آوري اطلاعات پرسش نامه است. جامعه آماري شامل 752 عضو هيات علمي تمام وقت دانشگاه هاي بزرگ شهر کرمانشاه (شامل رازي، علوم پزشکي و آزاد اسلامي) است، که 254 نفر از آنها به روش نمونه گيري طبقه اي – تصادفي و بر اساس جدول مورگان به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند.
يافته ها: يافته ها نشان داد که، از نظر جنسيت
20.8 درصد از کل نمونه زن و 79.2 درصد مرد هستند، و 232 نفر معادل 94.7 درصد از پايگاه هاي اطلاعاتي پيوسته لاتين استفاده مي کنند. هم چنين مشخص گرديد که جامعه آماري تا حد زيادي پايگاه هاي اطلاعاتي پيوسته لاتين را پذيرفته و استفاده مي کنند. بين انتظار اجرا يا عملکرد، نفوذ اجتماعي، شرايط تسهيل گر، اراده فرد، اضطراب و قصد رفتار و متغير وابسته پذيرش و استفاده رابطه معني داري وجود دارد. ولي بين انتظار تلاش و پذيرش و استفاده با توجه به ضريب هم بستگي پيرسون از نظر آماري رابطه معني داري وجود ندارد.
نتيجه گيري: به طور کلي نتايج پژوهش نشان مي دهد که جهت گنجاندن فعاليت هاي پذيرش و استفاده از فناوري اطلاعاتي و ارتباطي بالاخص پايگاه هاي اطلاعاتي پيوسته لاتين در برنامه ريزي هاي راهبردي و عملياتي کدام مولفه ها بايد مورد توجه قرار گيرند و ميزان تاثيرگذاري هر يک از مولفه هاي مورد بررسي در اين نظريه به چه ميزان است تا به توان بر مبناي آن دست به برنامه ريزي هاي راهبردي لازم زد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 206
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی