مشخصات مقاله عنوان نشریه: دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي اطلاعات شماره: تابستان 1394 , دوره 16 , شماره 2 (پياپي 60) ; از صفحه 53 تا صفحه 59 . عنوان مقاله: تعيين نقش نياز به شناخت و خودکارآمدي پيش آموزشي در پيش بيني انگيزش يادگيري داوطلبان دوره هاي آموزشي مرکز کارآفريني دانشگاه اصفهان نویسندگان: دباشي فرزانه*, عريضي حميدرضا, نوري ابوالقاسم, اكرمي ناهيد آدرس: * دانشگاه اصفهان چکیده: هدف اين پژوهش تعيين نقش نياز به شناخت و خودکارآمدي پيش آموزشي در پيش بيني انگيزش يادگيري داوطلبان دوره هاي آموزشي مرکز کارآفريني دانشگاه اصفهان بود. روش پژوهش رابطه اي بود. جامعه آماري همه داوطلبان شرکت کننده در دوره هاي آموزشي مرکز کارآفريني دانشگاه اصفهان از ابتداي تاسيس تاکنون بود، اما به دليل نداشتن امکان دسترسي به همه اين افراد، نمونه اي شامل 164 نفر از اين کارآموزان که در بازه زماني پاييز و زمستان 1391 در دسترس بودند، انتخاب شدند. افراد شرکت کننده به پرسشنامه هاي نياز به شناخت (کاسيوپو، پتي و کائو، 1984)، خودکارآمدي پيش آموزشي (کوئينونز، 1995) و انگيزش يادگيري (نو و ويلک، 1993) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون گام به گام تحليل شدند. يافته هاي گام آخر تحليل رگرسيون نشان داد که هر دو متغير نياز به شناخت و خودکارآمدي پيش آموزشي قادر به پيش بيني انگيزش يادگيري هستند و در مجموع 37 درصد از واريانس انگيزش يادگيري را تبيين مي کنند (P<0.01). کلید واژه: نياز به شناخت(Q1)خودکارآمدي پيش آموزشي(Q1)انگيزش يادگيري(Q2)آموزش کارآفريني(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: دانشگاه کارآفرینکارآفرینکارآفرینی سازمانیتوسعه کارآفرینی ارجاعات: تاثير آموزش كارآفريني بر ارتقاي فرهنگ كارآفريني در دانشگاه هاي كشور مقالات نشریه ای مرتبط: نقش يادگيري سازماني و انگيزش شغلي در پيش بيني خودکارآمدي شغلي و کارآفريني سازماني کارکنانانگيزش و يادگيريپيش بيني انگيزش دروني-بيروني براي يادگيري بر اساس سبک هاي اسنادي و خودکارآمدي در دانشجويان علوم پزشکينقش واسطه گري خودکارآمدي براي سبک هاي يادگيري و انگيزش پيشرفت دانش آموزان دختر دبيرستاني شهرستان ابرکوه سال تحصيلي 89 - 88انگيزش در سازمان هاي آموزشي مقالات همایشی مرتبط: انگیزش پیشرفت، سبک های مقابله با استرس و خودکارآمدی در دانش آموزانآموزش مهارت های کارآفرینی و خودکارآمدی دانش آموزانخودکارآمدی و نقش آن در انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی داوطلبان ورزشی بر انگیزش آن هامطالعه تاثیر مشاوره شغلی بر افزایش خودکارآمدی کارآفرینی دانشجویان دانشگاه اصفهان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 70 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی