برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1393 , دوره  23 , شماره  6 ; از صفحه 85 تا صفحه 91 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي روان نمايشگري به روش پانتوميم بر سازگاري اجتماعي دانش آموزان دختر ناشنوا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، کدپستی: 73441-81746
 
چکیده: 

زمينه و هدف: کودکان ناشنوا به دليل نقص شنوايي خود با مشکلات سازگاري متعددي روبه رو هستند. پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي روان نمايشگري به روش پانتوميم بر سازگاري اجتماعي دانش آموزان دختر ناشنواي 12 تا 15 ساله شهر اصفهان انجام گرفت.
روش بررسي: روش پژوهش آزمايشي و از طرح پيش آزمون- پس آزمون با گروه شاهد استفاده شد. به اين منظور تعداد 30 نفر از دانش آموزان دختر ناشنواي 12 تا 15 ساله شهر اصفهان که ملاک هاي ورود به پژوهش را داشتند، به روش تصادفي انتخاب و در دو گروه مورد (15 نفر) و شاهد (15 نفر) قرار گرفتند. براي جمع آوري اطلاعات از مقياس سازگاري اجتماعي Rao (1973) استفاده شد. داده ها با استفاده از روش آماري تحليل کوواريانس چندمتغيره و با بهره گيري از نرم افزار SPSS نسخه 21، تجزيه و تحليل شد.
يافته ها: نتايج نشان داد که تفاوت بين سازگاري اجتماعي دو گروه مورد و شاهد پس از انجام مداخله در سطح
p=0.0001 معني دار است.
نتيجه گيري: با توجه به نتايج پژوهش مي توان گفت که روش روان نمايشگري به روش پانتوميم، سازگاري اجتماعي دانش آموزان ناشنوا را بهبود مي بخشد و مي توان از آن به عنوان يک روش آموزشي و درماني استفاده کرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فرامرزی، س.، و مرادی، م.، و معتمدی، ب. (1393). اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر ناشنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research, 23(6), 85-91. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=245197



Vancouver : کپی

فرامرزی سالار، مرادی محمدرضا، معتمدی بهاره. اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر ناشنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research. 1393 [cited 2021May15];23(6):85-91. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=245197



IEEE : کپی

فرامرزی، س.، مرادی، م.، معتمدی، ب.، 1393. اثربخشی روان نمایشگری به روش پانتومیم بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر ناشنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research, [online] 23(6), pp.85-91. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=245197.



 

 
بازدید یکساله 168 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی