مشخصات مقاله عنوان نشریه: اقتصاد و توسعه كشاورزي (علوم و صنايع كشاورزي) اطلاعات شماره: زمستان 1392 , دوره 27 , شماره 4 ; از صفحه 328 تا صفحه 337 . عنوان مقاله: راهبردهاي توسعه بازار محصولات غذايي سالم در شهر همدان نویسندگان: عزيزي وحيد*, نيكوي مليحه, خالدي محمد آدرس: * چکیده: مطالعه حاضر با هدف تعيين راهبردهاي توسعه بازار محصولات غذايي سالم در شهر همدان انجام شده است. داده هاي تحقيق از طريق مطالعه پيمايشي، با طراحي و تکميل پرسشنامه به روش نمونه گيري تصادفي ساده از 400 شهروند شهر همدان در سال 1392 جمع آوري شده است. نتايج تحقيق با استفاده از مدل لاجيت ترتيبي به روش حداکثر راستنمايي برآورد و مورد بررسي قرار گرفت. طبق نتايج مطالعه، 32 درصد افراد تمايلي به خريد محصولات غذايي سالم از خود نشان ندادن، 34.3 درصد افراد هم نسبت به خريد محصولات غذايي سالم بي تفاوت بودند و 33.8 درصد افراد تمايل به خريد محصولات غذايي سالم را داشتند. نتايج تخمين مدل لاجيت ترتيبي نشان داد که راهبردهايي چون شاخص شناخت، دوست دار محيط زيست، آموزش و ترويج، تبليغات و اطلاع رساني، تسهيلات حمايتي - نظارتي، تسهيلات ساختاري – خدماتي و شاخص اقتصادي به عنوان راهبردهاي توسعه بازار محصولات غذايي سالم شناسايي شدند. لذا جهت توسعه بازار و بالا بردن عرضه و تقاضاي محصولات غذايي سالم در سطح کشور بايد برنامه ريزي بلندمدت و سياست گذاري هدفمندي در بخش توليد، مصرف و بازاريابي محصولات غذايي سالم انجام شود. کلید واژه: راهبرد(Q2)توسعه بازار(Q2)محصولات غذايي سالم(Q1)مدل لاجيت ترتيبي(Q2)همدان(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: برنامه ریزیبرنامه ریزی راهبردیامنیت ملیاستراتژیشیرازمشهداصفهانکرمانشاه ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي عوامل موثر بر تمايل به پرداخت اضافي مصرف کنندگان خيار ارگانيک در شهر اروميهعوامل موثر بر تمايل به پرداخت نرخ افزوده بالقوه مصرف كنندگان براي محصولات غذايي سالم (مطالعه موردي: كاركنان سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي)بررسي عوامل موثر بر تمايل به مصرف محصولات ارگانيک در شهرستان مشهدبررسي عوامل موثر بر پذيرش مصرف کنندگان براي محصولات خاصافزايش ارتقا سطح سلامت جامعه از طريق توليد محصولات كشاورزي سالم مقالات همایشی مرتبط: بررسی پتانسیلهای بالقوه صادراتی صنایع تبدیل غذایی کشاورزی در استان خراسانشهر سالم راهبردی برای توسعه پایدار شهری (مطالعه موردی: شهر دانسفهان)زمینه های اقتصاد سالمرژیم غذایی سالم و پیشگیری از سرطان پستان، یک مطالعه مروریبررسی فواید و مضرات محصولات غذایی تراریخته ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 76 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی