5 SID.ir | راهبردهاي توسعه بازار محصولات غذايي سالم در شهر همدان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

راهبردهاي توسعه بازار محصولات غذايي سالم در شهر همدان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

مطالعه حاضر با هدف تعيين راهبردهاي توسعه بازار محصولات غذايي سالم در شهر همدان انجام شده است. داده هاي تحقيق از طريق مطالعه پيمايشي، با طراحي و تکميل پرسشنامه به روش نمونه گيري تصادفي ساده از 400 شهروند شهر همدان در سال 1392 جمع آوري شده است. نتايج تحقيق با استفاده از مدل لاجيت ترتيبي به روش حداکثر راستنمايي برآورد و مورد بررسي قرار گرفت. طبق نتايج مطالعه، 32 درصد افراد تمايلي به خريد محصولات غذايي سالم از خود نشان ندادن، 34.3 درصد افراد هم نسبت به خريد محصولات غذايي سالم بي تفاوت بودند و 33.8 درصد افراد تمايل به خريد محصولات غذايي سالم را داشتند. نتايج تخمين مدل لاجيت ترتيبي نشان داد که راهبردهايي چون شاخص شناخت، دوست دار محيط زيست، آموزش و ترويج، تبليغات و اطلاع رساني، تسهيلات حمايتي - نظارتي، تسهيلات ساختاري – خدماتي و شاخص اقتصادي به عنوان راهبردهاي توسعه بازار محصولات غذايي سالم شناسايي شدند. لذا جهت توسعه بازار و بالا بردن عرضه و تقاضاي محصولات غذايي سالم در سطح کشور بايد برنامه ريزي بلندمدت و سياست گذاري هدفمندي در بخش توليد، مصرف و بازاريابي محصولات غذايي سالم انجام شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 147
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی