مشخصات مقاله عنوان نشریه: مجله دانشگاهي يادگيري الكترونيكي Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS) اطلاعات شماره: تابستان 1394 , دوره 6 , شماره 2 ; از صفحه 20 تا صفحه 25 . عنوان مقاله: ويژگي هاي يک منتور ايده ال از ديدگاه اساتيد باليني دانشگاه علوم پزشکي شيراز، 1393 نویسندگان: محمدي الهه, اميني ميترا*, مودب ندا, جعفري محمدمراد, فرج پور آرزو آدرس: * مرکز تحقیقات ارتقای کیفیت آموزش بالینی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز چکیده: مقدمه: امروزه منتورينگ به عنوان مهم ترين جنبه تجربه آموزشي محسوب مي شود و يک فرايند مهم مادام العمر براي ارتقاي حرفه اي و حمايت رواني است. منتورها فاکتورهاي مهمي در توسعه و ارتقاي شغلي و کسب موقعيت هاي مختلف براي دانشجويان پزشکي هستند. نياز واقعي و جدي به برنامه هاي منتورينگ کارآمد و فعال در دانشکده هاي پزشکي براي ارتقاي موفقيت هاي شغلي دانشجو احساس مي شود، بنابراين بر آن شديم تا نظر اساتيد باليني دانشگاه علوم پزشکي شيراز را در مورد ويژگي هاي يک منتور ايده ال جويا شويم.مواد و روش ها: پژوهش حاضر از نوع مطالعه توصيفي- مقطعي مي باشد. 114 نفر از اعضاي باليني دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز به صورت تصادفي و با روش نمونه گيري ساده وارد مطالعه شدند. براي گردآوري داده ها از پرسشنامه محقق ساخته در مقياس 5 گزينه اي ليکرت استفاده شد. روايي صوري و محتوايي پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصين تاييد شد. اعتبار پرسشنامه نيز پس از انجام مطالعه مقدماتي با محاسبه ضريب آلفاي کرونباخ 0.8 تاييد گرديد. براي تحليل اطلاعات جمع آوري شده به کمک نرم افزار SPSS نسخه 16 از آزمون هاي توصيفي (فراواني، درصد، ميانگين) و استنباطي (ضريب همبستگي براي ارتباط بين متغيرها) استفاده شد.نتايج: از ميان ويژگي هاي مختلف، ويژگي برانگيزاننده بودن (ايجاد علاقه براي يادگيري عميق)، مهم ترين ويژگي يک منتور ايده ال با نمره ميانگين (4.67) از ديد اساتيد باليني مي باشد.نتيجه گيري: منتور نقش مهمي در حرفه اي گرايي دانشجويان دارد. با برگزاري کارگاه هاي آموزشي کوتاه مدت براي اساتيد و آموزش مواردي مانند اصول آموزش بزرگسالان، اهداف آموزشي، ارزشيابي، بازخورد و غيره، مي توان در توانمندتر کردن اساتيد براي ايفاي نقش منتور گام برداشت. کلید واژه: منتورشيپ(Q1)منتور(Q1)تدريس(Q2)منتورينگ(Q1)استاد(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: سخنرانیمهارت های مطالعهارزشیابیروش تدریسخوابگاهدانشگاهمربیاستاد راهنما ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: واکاوي اقدامات منتور و منتي در منتورينگ اعضاي هيات علمي جديدالاستخدام دانشگاه ها: رويکردي کيفيMentoring در آموزش دانشجويان اتاق عمل: يک مرور نظام مندمطالعه کيفي ضعف ها و نقايص برنامه ي منتورينگ دانشجويي دانشکده پزشکي دانشگاه تهران از ديدگاه جمعي از دانشجويان جديدالورود در سال تحصيلي 93-1392مروري بر منتورينگ باليني: نکات کاربردي در طراحي، اجرا و ارزشيابيطراحي و ساماندهي طرح منتورينگ در دانشکده پزشکي شيراز و تقويت آموزش مبتني بر دانش عمقي از طريق اين طرح مقالات همایشی مرتبط: دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص سیستم ارزشیابی اساتید توسط دانشجویانبررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد کیفیت بالینی بخش زنانبررسی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص کیفیت اجرای طرح ارزشیابی آموزشی دانشگاهبررسی عوامل موثر بر ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهچالش های ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 425 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی