برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1392 , دوره  7 , شماره  22 ; از صفحه 103 تا صفحه 122 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه فرهنگ سازماني با استراتژي مورد کاوي معاونت برنامه ريزي و نظارت صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران
 
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: امروزه با توجه به سرعت بالا و حجم زياد اطلاعات و به تبع سرعت بالاي تغييرات اجتماعي و اقتصادي، سازمان ها همواره با ماموريت ها و چالش هاي پيچيده اي مواجه هستند. از اين رو سازمان ها براي رسيدن به اهداف و کسب موفقيت در اين رقابت جهاني بايد در برابر اين تغييرات واکنش مناسب نشان دهند و با استراتژي منعطف، کليه فعاليت هاي سازمان را هماهنگ و يکپارچه نمايند. فرهنگ به عنوان يکي از مهم ترين عوامل تاثيرگذار براي سازمان ها اين امکان را فراهم مي کند که به سمت انعطاف پذيري و الگوپذيري حرکت کنند و به عبارتي مي توان گفت، پيدا کردن هرگونه راه حلي براي انسجام و وحدت در سازمان (طراحي استراتژي مناسب با شرايط حاکم) متاثر از فرهنگ است.
اين پژوهش به بررسي رابطه بين ابعاد فرهنگ سازماني بر اساس الگوي دنيل دنيسون با ابعاد استراتژي بر اساس الگوي مايکل پور تر در معاونت برنامه ريزي و نظارت صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پرداخته است.
روش پژوهش: داده هاي جمع آوري شده با استفاده از روش هاي آمار توصيفي، اطلاعات جمع آوري شده را با تهيه جدول توزيع فراواني خلاصه کرده و به کمک نمودار نشان داده است. با استفاده از نرم افزار
SPSS و از طريق محاسبه ضريب همبستگي اسپيرمن رابطه بين متغير مستقل (فرهنگ سازماني) و متغيرهاي وابسته (استراتژي) مورد تجزيه و تحليل قرار داده است.
يافته ها و نتيجه پژوهش: نتايج اين پژوهش نشانگر وجود رابطه معنادار بين فرهنگ سازماني با استراتژي در معاونت برنامه ريزي و نظارت صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران مي باشد. ارائه راهکاري براي ارتقاء ارزش هاي بنيادين بين کارکنان سازمان ونيز تبيين اهميت شاخص هاي تغيير و مشتري گرايي براي مديران و کارشناسان مي تواند به ارتقاء سطح رابطه بين دو مقوله فوق منتهي گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عزیزآبادی فراهانی، ف.، و رشادت جو، ح.، و رضایی، ب. (1392). رابطه فرهنگ سازمانی با استراتژی مورد کاوی معاونت برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. مدیریت فرهنگی, 7(22), 103-122. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244884



Vancouver : کپی

عزیزآبادی فراهانی فاطمه، رشادت جو حمیده، رضایی بهرام. رابطه فرهنگ سازمانی با استراتژی مورد کاوی معاونت برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. مدیریت فرهنگی. 1392 [cited 2021May13];7(22):103-122. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244884



IEEE : کپی

عزیزآبادی فراهانی، ف.، رشادت جو، ح.، رضایی، ب.، 1392. رابطه فرهنگ سازمانی با استراتژی مورد کاوی معاونت برنامه ریزی و نظارت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران. مدیریت فرهنگی, [online] 7(22), pp.103-122. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244884.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 117 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی