برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1393 , دوره  8 , شماره  24 ; از صفحه 115 تا صفحه 133 .
 
عنوان مقاله: 

نقش استانداردسازي خدمات صنعت هتلداري ايران در توليد برند ملي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب
 
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: در دهه هاي اخير هتلداري به يک حرفه پويا بدل شده، به اين جهت براي حفظ پويايي و پايداري در عرصه رقابت هاي جهاني، لزوم توجه به استانداردسازي خدمات هتلداري و درک ويژگي هاي ملي و بومي هر منطقه اي دو چندان شده است. به اين دليل از ديدگاه فرهنگي، استانداردسازي خدمات هتلداري و ميهمان نوازي در ساخت برند ملي نقش اساسي ايفاء مي کند.
روش پژوهش: اين پژوهش، از نظر هدف در رديف پژوهش هاي كاربردي است لذا به منظور اجراي عملي پژوهش از کارت هاي فيش برداري استفاده شده و در مطالعه ميداني براي اندازه گيري وضعيت موجود، پرسشنامه صاحب نظران طراحي شده است. همچنين در اجراي عمليات آماري و محاسباتي «روش دلفي» مورد استفاده قرار گرفته است
.
يافته هاي پژوهش: به منظور دستيابي به اهداف مورد نظر، بهترين امکانات و کامل ترين خدمات مورد رضايت ميهمانان داراي 100 درصد امتياز محاسبه شده است (درجه بندي)؛ امتياز محاسبه شده براي کيفيت و کميت خدمات (رتبه بندي)،
0.638 و امتياز محاسبه شده براي معماري و کالبد فيزيکي ساختمان هتل (طبقه بندي) 0.362 مي باشد. شاخص هاي اصلي الگوي تدوين شده 71 و تعداد شاخص هاي فرعي 850 فاکتور مي باشد. در انتها مقياس ستاره بازنگري و مجددا طراحي شده است.
نتيجه گيري: بازرسي و بررسي وضعيت عمومي و اختصاصي هتل ها، فاصله از استانداردها را در برخي از شاخص ها نشان مي دهد. به اين ترتيب مشخص مي شود ستاره هاي سر در همه هتل هاي ايران درجه درست را نشان نداده و معمولا بين 1 تا 2 ستاره اضافه دارند. همچنين مشخص شد شيوه نامه هاي درجه بندي و استانداردسازي موجود پاسخگوي نيازهاي متنوع گردشگران دنياي کنوني نيست. در ادامه نتايج آزمون مدل نشان داد ساختارهاي خدماتي و فيزيکي هتل، نقش انکارناپذيري در رشد گردشگري فرهنگي، استانداردسازي و ساخت برند ملي جهت جهاني شدن دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مدنی، ا.، و باقری نظام آباد، ل. (1393). نقش استانداردسازی خدمات صنعت هتلداری ایران در تولید برند ملی. مدیریت فرهنگی, 8(24), 115-133. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244837



Vancouver : کپی

مدنی امیرمحسن، باقری نظام آباد لیلا. نقش استانداردسازی خدمات صنعت هتلداری ایران در تولید برند ملی. مدیریت فرهنگی. 1393 [cited 2021July28];8(24):115-133. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244837



IEEE : کپی

مدنی، ا.، باقری نظام آباد، ل.، 1393. نقش استانداردسازی خدمات صنعت هتلداری ایران در تولید برند ملی. مدیریت فرهنگی, [online] 8(24), pp.115-133. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244837.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 197 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی