برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1382 , دوره  - , شماره  51 ; از صفحه 58 تا صفحه 63 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي هم خواني تشخيص هاي مطرح شده در گزارش صبحگاهي با زمان ترخيص در يك مركز آموزشي - درماني دانشگاهي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

گزارش صبحگاهي از مهمترين اركان آموزش پزشكي در بخشهاي باليني مي باشد. با توجه به اهميت اين مسئله جهت برآورد كيفيت گزارش صبحگاهي در يكي از مراكز آموزشي درماني دانشگاهي تهران و عوامل موثر بر آن، اين مطالعه صورت گرفت. هدف اين بررسي مقطعي، مقايسه تشخيص بيماران معرفي شده در گزارش صبحگاهي و تشخيص نهايي در زمان ترخيص و عوامل موثر بر آن چون زمان و تعداد بيماران بستري، نحوه معرفي بيمار و حضور استاد بخش مربطه در طي سه ماه بر روي كليه بيماران معرفي شده صورت گرفت. از ميان 104 بيمار معرفي شده در84 % موارد در زمان ترخيص تشخيص قطعي وجود داشته كه از اين تعداد در 68% موارد هم خواني با تشخيص گزارش صبحگاهي مشهود بود. در ميان عوامل موثر تنها در 2 مورد همبستگي ديده شد (Pvalue<0.05) .
الف - همبستگي بين وجود اشكال در
معرفي بيمار با همخواني در كل تشخيص هاي افتراقي مطرح شده و تشخيص قطعي
 ب - همبستگي
بين نحوه معرفي بيماران با همخوان كل تشخيص هاي افتراقي مطرح شده در گزارش صبحگاهي و تشخيص قطعي.
ميزان همخواني تشخيص مطرح شده در گزارش صبحگاهي و تشخيص نهايي حين
ترخيص در اين مركز كمتر از برخي مطالعات قبلي مشابه مي باشد. از طرفي وجود اشكال در نحوه معرفي بر روي تشخيص استادان و نظر آنان موثر بوده است (Pvalue = 0.004)  گذاردن بازخورد بيماران معرفي شده مي تواند در ارتقاء گزارش صبحگاهي بعنوان يكي از اركان مهم آموزش باليني نقش بسزايي را ايفا نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 127
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی