برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  3 , شماره  3 ; از صفحه 26 تا صفحه 34 .
 
عنوان مقاله: 

درک پرستاران از فضاي دانش آفريني در بالين بر اساس يک مطالعه کيفي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: با رشد پديده حرفه اي شدن در پرستاري، مفهوم دانش پرستاري و تقويت بدنه دانش پرستاري اهميت بيشتري پيدا کرده است پرستاري به عنوان يک حرفه علمي بايد در ارائه خدمت به مددجويان، نگاهي عميق به توليد، انتشار و استفاده از دانش داشته باشد.
هدف: اين پژوهش با هدف تبيين درک پرستاران از فضاي دانش آفريني در بالين پرستاري انجام شده است.
مواد و روش ها: اين پژوهش با رويکرد کيفي و روش تحليل محتوا انجام شده است. 17 مصاحبه با پرستار و سرپرستاران بيمارستان هاي آموزشي؛ امام خميني و شريعتي شهرتهران با روش نمونه گيري مبتني بر هدف درسال (1393) انجام شد. داده ها با استفاده از مصاحبه هاي نيمه ساختاريافته گردآوري و سپس با روش تحليل محتواي قراردادي تحليل شدند.
يافته ها: در اين پژوهش 4 تم اصلي از تجارب مشارکت کنندگان به دست آمد که شامل «بحث علمي»، «اشتراک گذاري تجارب باليني»، «غني نمودن کنفرانس و راندهاي بخش» و «بر قراري ارتباط بين فردي» بودند.
نتيجه گيري: فضاي دانش آفريني در بالين پرستاري يک فضاي تعاملي است. لذا، مديران پرستاري بايد شرايطي را فراهم نمايند تا پرستاران ضمن داشتن ارتباطات مناسب بين فردي، به داشتن بحث هاي علمي بيشتر در هنگام کنفرانس ها، راندهاي باليني، گزارش هاي پرستاري، تحويل گرفتن و تحويل دادن بيماران تشويق شده و تمايل بيشتري به اشتراک گذاري تجربيات باليني خود داشته باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صالحی، ک.، و محمدخان کرمانشاهی، س.، و محمدی، ع.، و حسن‌ زاده، م. (1393). درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی. مدیریت پرستاری, 3(3), 26-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244780



Vancouver : کپی

صالحی کمال، محمدخان کرمانشاهی سیما، محمدی عیسی، حسن‌ زاده محمد. درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی. مدیریت پرستاری. 1393 [cited 2021August02];3(3):26-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244780



IEEE : کپی

صالحی، ک.، محمدخان کرمانشاهی، س.، محمدی، ع.، حسن‌ زاده، م.، 1393. درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی. مدیریت پرستاری, [online] 3(3), pp.26-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244780.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 51 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی