مشخصات مقاله عنوان نشریه: مطالعات مديريت شهري اطلاعات شماره: زمستان 1392 , دوره 5 , شماره 16 ; از صفحه 97 تا صفحه 107 . عنوان مقاله: نقش استقرار دولت الکترونيک بر اثربخشي شرکت هاي بيمه (مورد مطالعه شرکت سهامي بيمه ايران) نویسندگان: صادق نسترن*, سجادي سيدعبداله, عقيلي سيدوحيد آدرس: * دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران چکیده: مقدمه و هدف پژوهش: در اين مقاله به شناسايي نقش استقرار دولت الکترونيک بر اثربخشي شرکت هاي بيمه پرداخته شده است. مهم ترين مساله اي که مورد پيگيري قرار مي گيرد اين است که آيا استقرار دولت الکترونيک بر اثربخشي شرکت هاي بيمه نقش دارد؟ و اينکه آيا استقرار دولت الکترونيک بر جلب رضايت مشتريان، بر انتقال سريع و صحيح اطلاعات و کاهش هزينه هاي شرکت هاي بيمه نقش دارد؟روش پژوهش: به منظور اجراي پژوهش يک فرضيه اصلي و سه فرضيه فرعي با استفاده از روش ميداني و تکنيک پرسشنامه مورد بررسي قرار مي گيرد. در اين مقاله با مبنا قرار دادن مولفه هاي رويکرد ذينفعان استراتژيک در مدل اثربخشي سازمان، شاخص هاي مناسب جهت ارزيابي نقش استقرار دولت الکترونيک بر اثربخشي شرکت هاي بيمه تعريف شد و بر اساس آن دو پرسشنامه تهيه و تدوين شد. پرسشنامه هاي طراحي شده از ميان مديران و کارشناسان عملياتي در شرکت بيمه ايران و مشتريان آن تکميل شده است.يافته ها: از ديد مشتريان، به کارگيري ابزارهاي دولت الکترونيک سبب بهبود ميزان رضايتمندي آن ها مي شود همچنين مديران و کارشناسان شرکت بيمه نيز معتقدند که استقرار دولت الکترونيک بر انتقال سريع و صحيح اطلاعات و بر کاهش هزينه هاي شرکت هاي بيمه نقش دارد.نتيجه گيري: استقرار دولت الکترونيک منجر به بهبود روش هاي سنتي انتقال اطلاعات، افزايش سرعت در ارائه خدمات، بهبود خدمات پس از فروش با هزينه کمتر، بهبود اطلاع رساني خدمات بيمه اي، معرفي خدمات جديد، افزايش درجه اطمينان در بررسي درخواست ها و ارائه خدمات، سهولت خريد خدمات بيمه اي، سهولت ارتباط با مشتريان و در نتيجه افزايش سهم بازار، افزايش درآمد خالص شرکت بيمه، کاهش هزينه هاي توزيع و فروش و بازاريابي و ساير هزينه هاي عملياتي مي شود. همچنين منجر به برقراري راحت تر ارتباط درون سازماني، سهولت در دريافت و پرداخت هاي وجوه مربوطه با صحت و سرعت بالاتر، دسترسي سريع به آمار و گزارش هاي دقيق خواهد شد.در نهايت در محيط رقابتي امروز و با افزايش شرکت هاي بيمه استفاده از خدمات دولت الکترونيک و توسعه آن براي شرکت هاي بيمه يک ضرورت احساس مي شود. کلید واژه: دولت الکترونيک(Q2)اثربخشي(Q2)شرکت هاي بيمه(Q2)بيمه ايران(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: شهر الکترونیکتجارت الکترونیکیآمادگی الکترونیکیجامعه اطلاعاتیمنابع انسانیبهره وریتحلیل پوششی داده هاتحلیل پوششی داده ها (DEA) ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: امکان سنجي ارائه محصولات بيمه اي موجود به صورت الکترونيک در شرکت هاي بيمه پارسيان، آسيا، البرز، رازي، توسعه، سينا و معلممطالعه تطبيقي الگوهاي مختلف بيمه ورزشي کشورهاي منتخب و ايرانبيمهشناسايي شيوه هاي موثر پيشبرد فروش در راستاي افزايش فروش بيمه هاي مسووليت در شرکت سهامي بيمه ايرانمحاسبه هزينه هاي مبادلاتي در صنعت بيمه و نقش بيمه الکترونيکي در کاهش اين هزينه ها (مورد مطالعه: رشته بيمه شخص ثالث يک شرکت بيمه) مقالات همایشی مرتبط: بررسی ارتباط میان کیفیت خدمات در واحد خسارت بیمه های اتومبیل و رضایت بیمه گذاران در شرکت بیمه پاسارگادآسیب شناسی پیاده سازی سیستم بیمه الکترونیک در بیمه ایرانچالش های حقوقی و اخلاقی ارایه خدمات بیمه الکترونیک در ایراننظارت مطلوب بر صنعت بیمه و فعالیت های بیمه گری براساس ارزیابی شرکت های بیمه با استفاده از تحلیل شبکه فازینقش شرکت های بیمه در افزایش ایمنی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 153 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی