برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي سطح روابط عمومي بيمارستان و ارتباط آن با وفاداري بيمار در بيمارستان هاي دولتي يزد و اراک

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: روابط عمومي بعنوان کارکرد مديريتي، بيمارستان ها را قادر مي سازد که با درک عقايد، نگرش ها و ارزش هاي مشتريان موجب افزايش سطح کيفيت ارتباطات با بيماران و وفاداري آنها به بيمارستان گردد. هدف از اين مطالعه تعيين سطح روابط عمومي بيمارستان از ديدگاه بيماران و ارتباط آن با وفاداري بيمار در بيمارستان هاي اراک و يزد بود.
روش پژوهش: مطالعه حاضر ازنوع توصيفي- همبستگي مي باشد که به صورت مقطعي در سال 1393 انجام گرفته است. جامعه مورد پژوهش شامل کليه بيماران بستري شده در 4 بيمارستان دولتي دو شهر اراک و يزد بود که تعداد 160 نفر به صورت تصادفي ساده با حجم نمونه مساوي از هر بيمارستان انتخاب و در طرح شرکت کردند. داده هاي پژوهش بوسيله پرسشنامه اي متشکل از 48 آيتم (36 آيتم در مورد روابط عمومي و 12 آيتم در مورد وفاداري) که توسط پرسشگر تکميل گرديد، جمع آوري شد. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از آزمون هاي آمار توصيفي و آزمون هاي کروسکال واليس، من ويتني و ضريب همبستگي اسپيرمن انجام گرفت
.
يافته ها: ميانگين نمره کلي روابط عمومي
3.48 و ميانگين نمره کلي وفاداري 3.29 بود. رابطه مثبت و معني داري بين روابط عمومي و وفاداري وجود داشت ((P=0.001, r=0.811.
نتيجه گيري: مديران نيازمند اتخاذ استراتژي هاي ويژه اي، جهت اجراي برنامه هاي بهبود روابط عمومي هستند. داشتن روابط عمومي پويا موجب افزايش رضايت، اعتماد و وفاداري بيماران در بيمارستان ها خواهد شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بهرامی، م.، و عقیلی، م.، و منتظرالفرج، ر.، و عشرتی، ب. (1393). ارزیابی سطح روابط عمومی بیمارستان و ارتباط آن با وفاداری بیمار در بیمارستان های دولتی یزد و اراک. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت), 5(4 (پیاپی 14)), 45-54. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244697



Vancouver : کپی

بهرامی محمدامین، عقیلی محمد، منتظرالفرج راضیه، عشرتی بابک. ارزیابی سطح روابط عمومی بیمارستان و ارتباط آن با وفاداری بیمار در بیمارستان های دولتی یزد و اراک. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت). 1393 [cited 2021May14];5(4 (پیاپی 14)):45-54. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244697



IEEE : کپی

بهرامی، م.، عقیلی، م.، منتظرالفرج، ر.، عشرتی، ب.، 1393. ارزیابی سطح روابط عمومی بیمارستان و ارتباط آن با وفاداری بیمار در بیمارستان های دولتی یزد و اراک. مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت), [online] 5(4 (پیاپی 14)), pp.45-54. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244697.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 112 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی