4 SID.ir | مقايسه ديدگاه اعضاء هيات علمي و دانشجويان پزشکي دانشگاه علوم پزشکي لرستان در خصوص راهکارهاي بهبود کيفيت برگزاري گزارش صبحگاهي (سال 1391)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه ديدگاه اعضاء هيات علمي و دانشجويان پزشکي دانشگاه علوم پزشکي لرستان در خصوص راهکارهاي بهبود کيفيت برگزاري گزارش صبحگاهي (سال 1391)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، خرم آباد، ایران
 
چکیده: 

هدف برگزاري گزارش صبحگاهي آموزش فراگيران در مورد جنبه هاي مختلف بيماري و آموزش بيمارگرا مي باشد در اين مطالعه مقطعي 41 استاد و 103 دانشجو با روش نمونه گيري مبتني بر هدف وارد مطالعه شدند ابزار جمع آوري اطلاعات پرشسنامه محقق ساخته شامل 15 سوال بود که با استفاده از منابع معتبر آموزش پزشکي طراحي شد.از آزمون هاي تي مستقل و کاي اسکوئر جهت تحليل داده ها استفاده شد. مهمترين معيار انتخاب بيماران از ديدگاه اکثريت اساتيد (%41.5)? بيماران با ابهام تشخيصي و از ديدگاه اکثريت دانشجويان(%47.6) ? بيماران مبتلا به بيماري هاي شايع بود همچنين بيشتر اساتيد و دانشجويان مناسبترين منبع انتخاب بيماران را افراد مراجعه کننده به اورژانس در روز قبل? مناسبترين روش ارزيابي فرد ارائه دهنده را پرسش و پاسخ حين برگزاري جلسات و بهترين زمان اختصاص داده شده براي معرفي بيمار را بين 20-30 دقيقه ذکر نمودند از ديدگاه اساتيدمهمترين محورهاي بحث شامل اپروچ گام به گام به بيماري و و از ديدگاه دانشجويان بحث در نحوه تفسير آزمايشات و نحوه پايش و پيگيري بيماران بود. جلسات گزارش صبحگاهي بايد علاوه بر آموزش فراگيران، موجب خلاقيت و شکل گيري تفکر انتقادي و ايجاد تعهد و مسووليت حرفه اي در آنها شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 71
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی