4 SID.ir | بررسي ديدگاه اساتيد پزشکي و دندان پزشکي در خصوص اثرات بالقوه سيستم آموزش به کمک همتايان در دانشگاه علوم پزشکي بابل
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ديدگاه اساتيد پزشکي و دندان پزشکي در خصوص اثرات بالقوه سيستم آموزش به کمک همتايان در دانشگاه علوم پزشکي بابل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات مواد دندانی و کمیته تحقیقات دانشجویان پزشکی، دانشکده دندان پزشکی بابل، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران
 
چکیده: 

يکي از ابتکارات در زمينه آموزش، سيستم يادگيري به کمک همتايان مي باشد که در آن دانشجويان در نقش استاد و يا کمک کننده به اساتيد ظاهر مي شوند. با توجه به مزاياي اين سيستم، هدف از مطالعه حاضر بررسي ديدگاه اساتيد دانشکده پزشکي و دندان پزشکي دانشگاه علوم پزشکي بابل در خصوص مزاياي بالقو ه سيستم يادگيري به کمک همتايان است. پژوهشگران با استفاده از يک بررسي متون گسترده اقدام به طراحي پرسش نامه اي در خصوص مزاياي سيستم آموزشي يادگيري به کمک همتايان نمودند. 214 نفر از اساتيد دانشکده پزشکي و دندان پزشکي بابل که به صورت تصادفي انتخاب شدند، در اين مطالعه مشارکت کردند و داده هاي به دست آمده با استفاده از آناليزهاي آماري T يک نمونه اي مورد تحليل قرار گرفتند. نتايج اين مطالعه نشان داد که اين سيستم بيشترين تاثير را بر تقويت اعتماد به نفس دانشجو (50%)، تقويت مهارت ارتباطي دانشجو (48.5%) دارد. بر اساس يافته ها، مي توان نتيجه گرفت که اساتيد پزشکي و دندان پزشکي موافق مزايا و انجام اين سيستم هستند و اجراي اين سيستم مي تواند منجر به تربيت نيروي انساني توانمند گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 86
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی