برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  6 , شماره  2 ; از صفحه 147 تا صفحه 157 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي کيفيت عملکرد گروه هاي آموزشي دوره کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي دزفول بر اساس الگوي تعالي بنيادي مديريت کيفيت اروپايي (EFQM) در سال 1392

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دزفول، دزفول، ایران
 
چکیده: 

هدف اصلي اين پژوهش ارزيابي کيفيت عملکرد گروه هاي آموزشي دوره کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي واحد دزفول بر اساس الگوي تعالي بنيادي مديريت کيفيت اروپايي (EFQM) در سال تحصيلي 1392 مي باشد. پژوهش حاضر، پژوهش توصيفي و از نظر هدف، کاربردي است. ابزار گردآوري داده هاي پژوهش دو پرسش نامه استاندارد شده بر اساس الگوي تعالي سازماني است. اين پرسش نامه ها بين تعداد 59 نفر از مديران گروه ها و اساتيد به صورت سرشماري توزيع شدند، هم چنين تعداد 300 نفر از دانشجويان نيز به صورت تصادفي ساده انتخاب شدند. ضريب پايايي پرسش نامه اساتيد و دانشجويان به ترتيب 0.932 و 0.73 به دست آمد. براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و استنباطي، آزمون تي تک گروهي استفاده شد. ميانگين امتياز ارزيابي کيفيت عملکرد گروه هاي آموزشي مورد مطالعه، در معيار رهبري، 77.20 امتياز از 100؛ معيار استراتژي، 65.20 امتياز از 100، معيار کارکنان، 70.20 امتياز از 100؛ معيار شراکت ها و منابع، 57.20 امتياز از 100؛ معيار فرايندها، 59.20 امتياز از 100؛ معيار نتايج مشتري،78.30 امتياز از 150؛ معيار نتايج کارکنان، 59 امتياز از 100؛ معيار نتايج جامعه، 58.40 امتياز از 100 و معيار نتايج کليدي عملکرد، 100 امتياز از 150 امتياز بود. اين گروه ها در معيار رهبري بالاترين امتياز 77.20 و در معيار نتايج مشتري پايين ترين امتياز 52.18 را کسب کرده اند. کسب 624 از 1000 امتياز نشان دهنده اين است که دانشکده در وضعيت متوسطي قرار دارد. کسب امتياز 329 از عامل توانمندسازها و 295 از عامل نتايج، گوياي آنست که در رابطه با توانمندسازها فعاليت زيادي صورت گرفته است، اما نتايج حاصله کمتر از حد انتظار شده است. بين ميزان امتياز وضعيت موجود و وضعيت مطلوب معيارها در گروه هاي آموزشي مورد نظر بر اساس مدل تعالي سازماني، تفاوت معناداري وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امیدیان، ف.، و امیدیان، م.، و صفری، م. (1394). ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM) در سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور, 6(2), 147-157. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244204



Vancouver : کپی

امیدیان فرانک، امیدیان مرتضی، صفری مهناز. ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM) در سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور. 1394 [cited 2021July30];6(2):147-157. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244204



IEEE : کپی

امیدیان، ف.، امیدیان، م.، صفری، م.، 1394. ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM) در سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور, [online] 6(2), pp.147-157. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244204.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 172 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی