4 SID.ir | بررسي انتظارات دانشجويان پرستاري و مامايي اروميه از مربي و عوامل استرس زاي درک شده در طول آموزش باليني و تئوري سال 1392
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي انتظارات دانشجويان پرستاري و مامايي اروميه از مربي و عوامل استرس زاي درک شده در طول آموزش باليني و تئوري سال 1392

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، آذربایجان غربی، ایران
 
چکیده: 

حداکثر رساندن يادگيري و کاهش استرس دانشجويان تاثير چشم گيري دارند. هدف از مطالعه حاضر بررسي انتظارات دانشجويان از مربيان و عوامل استرس زاي درک شده در طي آموزش باليني و تئوري در سال 1392 مي باشد. در پژوهش مقطعي حاضر تعداد 210 نفر از دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي اروميه به صورت در دسترس وارد مطالعه شدند. جهت گردآوري داده ها از يک پرسش نامه پنج قسمتي پژوهش گر ساخته مشتمل بر اطلاعات دموگرافيک، انتظارات از مربيان آموزش باليني (15 سوال) و تئوري (7 سوال)، عوامل استرس زاي درک شده در محيط آموزش باليني (9 سوال) و تئوري (6 سوال) استفاده شد. از 210 شرکت کننده در پژوهش 161 نفر (76.7 درصد) دانشجويان پرستاري و 49 نفر (23.3 درصد) دانشجويان مامايي بودند. مهم ترين انتظار دانشجويان از مربي در محيط آموزش باليني «نشان دادن درک و همدلي توسط مربيان» و «برقراري ارتباط خوب با دانشجويان» (95.7 درصد) و در آموزش تئوري «ارائه آخرين اطلاعات موجود در مورد درس» بود. (95.2 درصد). رايج ترين عوامل استرس زاي درک شده دانشجويان در محيط آموزش باليني «هشدارهاي خشن مربيان در طول دوره» (76.7 درصد) و در طي آموزش تئوري «ترس در رابطه با عدم درک موضوع و پاس کردن امتحان» (75.2 درصد) بود. دستيابي به انتظارات و ادراکات دانشجويان از مربي آموزش باليني، نظري و عوامل استرس زاي درک شده آن ها گامي مهم در ارتقاي يادگيري مي باشد. اطلاع از اين مضمون هاي تاثيرگذار، عامل مهمي در جهت توسعه مربيان کارآمد و دانشجويان با صلاحيت خواهد شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 142
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی