برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  6 , شماره  2 ; از صفحه 165 تا صفحه 175 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي انتظارات دانشجويان پرستاري و مامايي اروميه از مربي و عوامل استرس زاي درک شده در طول آموزش باليني و تئوري سال 1392

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، آذربایجان غربی، ایران
 
چکیده: 

حداکثر رساندن يادگيري و کاهش استرس دانشجويان تاثير چشم گيري دارند. هدف از مطالعه حاضر بررسي انتظارات دانشجويان از مربيان و عوامل استرس زاي درک شده در طي آموزش باليني و تئوري در سال 1392 مي باشد. در پژوهش مقطعي حاضر تعداد 210 نفر از دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي اروميه به صورت در دسترس وارد مطالعه شدند. جهت گردآوري داده ها از يک پرسش نامه پنج قسمتي پژوهش گر ساخته مشتمل بر اطلاعات دموگرافيک، انتظارات از مربيان آموزش باليني (15 سوال) و تئوري (7 سوال)، عوامل استرس زاي درک شده در محيط آموزش باليني (9 سوال) و تئوري (6 سوال) استفاده شد. از 210 شرکت کننده در پژوهش 161 نفر (76.7 درصد) دانشجويان پرستاري و 49 نفر (23.3 درصد) دانشجويان مامايي بودند. مهم ترين انتظار دانشجويان از مربي در محيط آموزش باليني «نشان دادن درک و همدلي توسط مربيان» و «برقراري ارتباط خوب با دانشجويان» (95.7 درصد) و در آموزش تئوري «ارائه آخرين اطلاعات موجود در مورد درس» بود. (95.2 درصد). رايج ترين عوامل استرس زاي درک شده دانشجويان در محيط آموزش باليني «هشدارهاي خشن مربيان در طول دوره» (76.7 درصد) و در طي آموزش تئوري «ترس در رابطه با عدم درک موضوع و پاس کردن امتحان» (75.2 درصد) بود. دستيابي به انتظارات و ادراکات دانشجويان از مربي آموزش باليني، نظري و عوامل استرس زاي درک شده آن ها گامي مهم در ارتقاي يادگيري مي باشد. اطلاع از اين مضمون هاي تاثيرگذار، عامل مهمي در جهت توسعه مربيان کارآمد و دانشجويان با صلاحيت خواهد شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

رسولی، د.، و زارعی، ف.، و صفایی، ز.، و حاجی نژاد، م.، و رخ افروز، د. (1394). بررسی انتظارات دانشجویان پرستاری و مامایی ارومیه از مربی و عوامل استرس زای درک شده در طول آموزش بالینی و تئوری سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور, 6(2), 165-175. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244203



Vancouver : کپی

رسولی داوود، زارعی فرزاد، صفایی زهرا، حاجی نژاد محمداسماعیل، رخ افروز داریوش. بررسی انتظارات دانشجویان پرستاری و مامایی ارومیه از مربی و عوامل استرس زای درک شده در طول آموزش بالینی و تئوری سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور. 1394 [cited 2021April15];6(2):165-175. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244203



IEEE : کپی

رسولی، د.، زارعی، ف.، صفایی، ز.، حاجی نژاد، م.، رخ افروز، د.، 1394. بررسی انتظارات دانشجویان پرستاری و مامایی ارومیه از مربی و عوامل استرس زای درک شده در طول آموزش بالینی و تئوری سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور, [online] 6(2), pp.165-175. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=244203>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 110 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی