5 SID.ir | 7 ارزيابي هم ترازي کتاب هاي کارشناسي زبان انگليسي تخصصي رشته ها ي علوم انساني انتشارات سمت و استانداردهاي آموزشي مربوطه براساس اهداف آموزشي اندرسون و کراتول

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

7 ارزيابي هم ترازي کتاب هاي کارشناسي زبان انگليسي تخصصي رشته ها ي علوم انساني انتشارات سمت و استانداردهاي آموزشي مربوطه براساس اهداف آموزشي اندرسون و کراتول

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه یاسوج، دانشکده علوم انسانی، گروه زبان انگلیسی، یاسوج، ایران
 
چکیده: 

اين تحقيق به منظور ارزيابي هم ترازي محتواي کتاب هاي آموزش زبان انگليسي با اهداف ويژه در (ESP) انتشارات سمت (سازمان مطالعه و تدوين کتب دانشگاهي) و استانداردهاي آموزشي رشته هاي علوم انساني بر اساس اهداف شناختي اندرسون وکراتول انجام شده است. از آنجا که اين پژوهش از نوع ترکيبي است، از روش هاي کمي و کيفي استفاده شده است. براي پاسخ گويي به سوالات اين پژوهش، 21 کتاب زبان تخصصي انگليسي در رشته هاي علوم انساني و هم چنين استانداردهاي آموزشي آنها با استفاده از چک ليست طبقه بندي شناختي اندرسون و کراتول بررسي شدند. از شاخص هم ترازي پرتر به عنوان روش تحليلي (کمي) داده ها براي تعيين ميزان هم ترازي استفاده شد. نتايج حاصل از اين تحقيق نشان داد، اهداف در نظر گرفته شده در کتاب ها (71.06%) و استانداردهاي (87.14%) مربوط به آنها را سطوح پاييني (به ياد آوردن، فهميدن، به کار بستن) طبقه بندي اهداف آموزشي تشکيل مي دهند و تنها 12.86 درصد استانداردهاي آموزشي و 28.94 درصد کتاب ها را اهداف سطوح بالايي اهداف آموزشي (تحليل کردن، ارزشيابي کردن، آفريدن) به خود اختصاص داده اند. هم چنين نتايج محاسبه هم ترازي (0.41) استانداردهاي آموزشي و کتاب ها نشان داد که اين دو جزء از هم ترازي قابل قبولي برخوردار نيستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 184
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی