مشخصات مقاله عنوان نشریه: رهيافتي نو در مديريت آموزشي اطلاعات شماره: زمستان 1393 , دوره 5 , شماره 4 (پياپي 20) ; از صفحه 65 تا صفحه 94 . عنوان مقاله: رابطه بين سبک هاي رهبري با سازمان يادگيرنده در مدارس ابتدايي نویسندگان: قنبري سيروس, اسكندري اصغر آدرس: چکیده: لزوم تحولات گسترده در سازمان هاي آموزشي، وجود رهبراني الهام بخش، متعهد و اثربخش است تا مدارس را به سازمان هاي يادگيرنده ارتقاء دهند. بنابراين هدف از اين تحقيق، شناسايي رابطه بين سبک هاي رهبري تحولي، تبادلي با سازمان يادگيرنده در مدارس ابتدايي هيات امنايي و عادي استان همدان است. روش پژوهش از نوع توصيفي پيمايشي مي باشد. جامعه آماري شامل کليه معلمان مدارس ابتدايي هيات امنايي و عادي استان همدان به تعداد 5137 نفر بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 582 آزمودني (مدارس هيات امنايي 226 معلم و مدارس عادي 356 معلم) تعيين گرديد. براي جمع آوري داده ها از دو پرسشنامه با عناوين: سبک هاي رهبري بس و اوليو (1995) و سازمان يادگيرنده پارک (2006) استفاده شد. يافته ها حاکي از آن است که وضعيت رهبري تحولي، تبادلي و سازمان يادگيرنده در مدارس هيات امنايي و عادي استان همدان بالاتر از سطح متوسط است. آزمون t گروه هاي مستقل آشکار کرد که مدارس هيات امنايي، رهبري تحولي و مدارس عادي، رهبري تبادلي را مورد استفاده قرار مي دهند. به علاوه وضعيت سازمان يادگيرنده مدارس هيات امنايي نسبت به مدارس عادي بهتر است. ضريب همبستگي پيرسون نشان داد که بين رهبري تحولي با سازمان يادگيرنده در کليه مدارس در سطح (p<0.01)، رابطه مثبت و معناداري وجود دارد (0.46 و r=0.51). نتايج تحليل رگرسيون بيانگر آن است که از بين ابعاد رهبري تحولي در مدارس هيات امنايي، مولفه هاي تحريک ذهني، نفوذ آرماني و ملاحظات انفرادي؛ و در مدارس عادي، ويژگي تحريک ذهني بيش ترين تاثير را در پيش بيني سازمان يادگيرنده دارد. کلید واژه: رهبري تحولي(Q2)رهبري تبادلي(Q2)سازمان يادگيرنده(Q2)مدارس ابتدايي هيات امنايي و عادي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: هوش سازمانییادگیری سازمانیتفکر سیستمیسبک رهبریتولید دانشنوآوری سازمانیتسهیم دانشهوش سازمانی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مقايسه اثربخشي مديريت مدارس هيات امنايي با مديريت مدارس عادي مقطع متوسطه شهر اردبيلتبيين وضعيت يادگيري سازماني مدارس بر مبناي ابعاد سبک رهبري تحولي مديرانرابطه سازمان يادگيرنده با سبک هاي رهبري مديران گروه هاي آموزشي از ديدگاه اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي اصفهانبررسي تاثير رهبري اخلاقي بر توسعه سازمان يادگيرنده در مدارس متوسطه شهري رهبري در سازمان هاي يادگيرنده مقالات همایشی مرتبط: مقایسه استراتژی خود رهبری کردن و خلاقیت دانش آموزان مقطع متوسطه (دوره دوم) مدارس عادی و استعدادهای درخشان شهر اردبیل@مقایسه یادگیری درس علوم دانش آموزان چهارم ابتدایی در مدارس هوشمند و عادیبررسی استراتژی های یادگیری سازمانی در سازمان های یادگیرندهتبیین نقش رهبری، منبع بنیادی سازمان های موفقمقایسه مهارت مدیریت زمان و سرعت یادگیری دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 198 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی