برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه آموزش به روش بديعه پردازي و روش سخنراني بر افزايش خلاقيت دانش آموزان دختر و پسر پايه سوم ابتدايي زرين شهر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مبارکه، مبارکه، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقايسه کارآيي روش بديعه پردازي نسبت به روش سخنراني در افزايش خلاقيت در دانش آموزان کلاس سوم ابتدايي صورت گرفته است. روش پژوهش از نوع نيمه آزمايشي بوده و جامعه آماري، کليه دانش آموزان پايه سوم دبستان شهرستان زرين شهر را در بر مي گرفت که 103 نفر از آنها به صورت تصادفي در دو گروه آزمايشي (25 نفر دختر، 23 نفر پسر) و گروه کنترل (28 نفر دختر، 27 نفر پسر) قرار گرفتند. ابزار اندازه گيري، آزمون خلاقيت تورنس (فرم الف) بود. روش بديعه پردازي با تدريس علوم اجتماعي، علوم تجربي و انشاء (بنويسيم) به مدت سه ماه در گروه آزمايشي اجرا شد، ولي گروه کنترل هيچ گونه مداخله اي دريافت نکردند. نتايج به دست آمده از تحليل کوواريانس نشان داد که بين ميانگين نمرات آزمون خلاقيت در مرحله پيش آزمون و پس آزمون در گروه هاي آزمايشي و کنترل تفاوت معناداري وجود داشت. همچنين بين افزايش نمره خلاقيت دانش آموزان پسر و دانش آموزان دختر در مولفه هاي سيالي، انعطاف، اصالت و نمره کل خلاقيت تفاوت معنادار مشاهده گرديد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

کدخدایی، م.، و سلیمانی، آ. (1394). مقایسه آموزش به روش بدیعه پردازی و روش سخنرانی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم ابتدایی زرین شهر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 12(18 (پیاپی 45)), 119-130. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243808



Vancouver : کپی

کدخدایی مریم، سلیمانی آمنه. مقایسه آموزش به روش بدیعه پردازی و روش سخنرانی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم ابتدایی زرین شهر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1394 [cited 2021April21];12(18 (پیاپی 45)):119-130. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243808



IEEE : کپی

کدخدایی، م.، سلیمانی، آ.، 1394. مقایسه آموزش به روش بدیعه پردازی و روش سخنرانی بر افزایش خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم ابتدایی زرین شهر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 12(18 (پیاپی 45)), pp.119-130. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243808.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 158 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی