برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي برنامه درسي انشاء از ديدگاه معلمان و دانش آموزان دوره راهنمايي تحصيلي شهرستان مهريز (سال تحصيلي 90-89)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف بررسي برنامه درسي انشاء از ديدگاه معلمان و دانش آموزان دوره راهنمايي تحصيلي شهرستان مهريز انجام گرفت. جامعه آماري، معلمان و دانش آموزان دوره راهنمايي تحصيلي بودند که از ميان آنها 16 نفر معلم و 282 دانش آموز به عنوان نمونه پژوهش و روش طبقه اي تصادفي نسبي انتخاب شدند. نتايج پژوهش حاکي از آن بودکه از نظر معلمان و دانش آموزان برنامه درسي انشاء مهم است و بين نظرات آنان نسبت به اهميت برنامه درسي انشاء تفاوت معناداري وجود ندارد. از نظر معلمان برنامه درسي انشاء از ابعاد اهداف، محتوا، روش آموزشي و روش هاي ارزشيابي مناسب قلمداد شده است. بين نظرات معلمان بر اساس متغير جنسيت و پايه تحصيلي تفاوت معنادار وجود نداشت. از نظر دانش آموزان برنامه درسي انشا در ابعاد محتوا و روش هاي ارزشيابي مناسب و از حيطه روش آموزشي نامناسب قلمداد شده است. بين نظرات دانش آموزان بر اساس متغير جنسيت و پايه تحصيلي تفاوت معنادار وجود داشت. از نظر معلمان برنامه درسي انشاء در ابعاد محتوا و روش هاي ارزشيابي مناسب و از بعد روش هاي آموزشي نامناسب اجرا شده است. از نظر دانش آموزان برنامه درسي انشاء در حيطه هاي محتوا، روش آموزشي و روش هاي ارزشيابي نامناسب اجرا شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 93 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی