مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش در برنامه ريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربيتي-برنامه ريزي درسي) اطلاعات شماره: تابستان 1394 , دوره 12 , شماره 18 (پياپي 45) ; از صفحه 13 تا صفحه 28 . عنوان مقاله: رابطه بين ابعاد استاد اثربخش از ديدگاه دانشجويان با سبک هاي يادگيري آنها نویسندگان: اکبري منجرموئي فاطمه, كشتي آراي نرگس* آدرس: * گروه علوم تربیتی، واحد اصفهان، خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه ابعاد استاد اثربخش از ديدگاه دانشجويان با سبک هاي يادگيري دانشجويان کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي خوراسگان در سال تحصيلي 92-91 به روش توصيفي - تبييني انجام گرفت. حجم جامعه مشتمل بر 3548 نفر دانشجويان کارشناسي ارشد بودند که با استفاده از جدول مورگان 346 نفر آنها با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شدند. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ابعاد استاد اثربخش در چهار حيطه (ويژگي هاي شخصيتي، مديريت کلاس درس، فرايند تدريس، ويژگي هاي دموگرافيک) با 89 گويه و پرسشنامه سبک هاي يادگيري کلب شامل 12 سوال بود. براي تعيين روايي پرسشنامه ابعاد استاد اثربخش از روايي صوري و محتوايي و براي برآورد پايايي پرسشنامه از ضريب آلفاي کرونباخ استفاده شد که پايايي آن 0.96 محاسبه شد. پايايي پرسشنامه سبک هاي يادگيري کلب 0.79 محاسبه شده است. تجزيه و تحليل داده هاي پژوهش در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي انجام گرفت. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد که ويژگي هاي شخصيتي استاد، ويژگي هاي مديريت کلاس درس استاد و ويژگي هاي فرايند تدريس با نوع سبک هاي يادگيري دانشجويان ارتباط دارد. ولي، بين ويژگي هاي دموگرافيک استاد با سبک هاي يادگيري دانشجويان ارتباط معنادار آماري وجود ندارد. همچنين، بين ويژگي هاي استاد اثربخش با سبک هاي يادگيري دانشجويان ارتباط معنادار آماري ديده شد. علاوه بر آن، نتايج بيانگر آن بود که بين سبک هاي يادگيري دانشجويان و ويژگي هاي استاد اثربخش به تفکيک جنس و دانشکده از لحاظ آماري تفاوتي وجود ندارد. کلید واژه: استاد اثربخش(Q1)سبک هاي يادگيري(Q2)فرايند تدريس(Q2)مديريت کلاس(Q2)ويژگي هاي شخصيتي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: اضطراب امتحانسبک های تفکرراهبردهای یادگیریانگیزش تحصیلیسلامت روانیهوش هیجانیسلامت عمومیسلامت روان ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ويژگي هاي يک استاد خوب از ديدگاه دانشجويانبررسي سبک هاي يادگيري دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي گيلان در سال 1392ويژگي هاي استاد خوب از ديدگاه دانشجويان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي خراسان شماليتعيين مهم ترين مولفه هاي موثر بر اثربخشي تدريس يک استاد از ديدگاه دانشجويان کارشناسي ارشد: رهيافت مدل تحليل سلسله مراتبيمعيارهاي يك استاد خوب دانشگاه از ديدگاه استاد و دانشجويان مقالات همایشی مرتبط: اولویت بندی شاخص های تدریس اثربخش از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوارخصوصیات یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویانبررسی ویژگی های یک استاد دانشگاه از دیدگاه دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سال تحصیلی 1392عوامل تاثیرگذار بر ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشکده بهداشت و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 1389تعیین عوامل موثر بر ارتباط استاد و دانشجو در انجام فعالیت های آموزشی و یادگیری از دیدگاه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 97 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی