مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین پذیرش اجتماعی و خودکارامدی تحصیلی با قلدری در دانش آموز ان دختر مقطع راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 721 | صفحه پایان 727

چکیده

 در همه جوامع شیوه رفتار کودکان و نوجوانان از دغدغه های اساسی نظام تعلیم و تربیت و خانواده ها می باشد. بر این اساس هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و خودکارامدی تحصیلی با قلدری در دانش آموز ان دختر مقطع راهنمایی شهر گناباد در سال تحصیلی 1391 می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی شهرستان گناباد به تعداد 2310 نفر بودند که از این میان تعداد 320 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های قلدری اولوویوس (1996), خودکارآمدی تحصیلی جینگ و مورگان (1999), پذیرش اجتماعی کراون و مارلو (1960) پاسخ دادند. داده های بدست آمده با استفاده از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون همزمان مورد بررسی قرار گرفت و کلیه مراحل توسط نرم افزار نسخه 20 محاسبه گردید. نتایج نشان داد که بین پذیرش اجتماعی و خودکار آمدی تحصیلی و بروز رفتار قلدری رابطه مثبت وجود دارد. همچنین بین پذیرش اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی نیز رابطه معناداری مشاهده شد. طبق نتایج آماری, این همبستگی ها بدان معناست که افزایش پذیرش اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی, بروز رفتار قلدری را افزایش می دهد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی زاده، اکرم، زارع بهرام آبادی، مهدی، و شفیع آبادی، عبداله. (1393). رابطه بین پذیرش اجتماعی و خودکارامدی تحصیلی با قلدری در دانش آموز ان دختر مقطع راهنمایی. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، 4(2)، 721-727. SID. https://sid.ir/paper/214394/fa

    Vancouver: کپی

    تقی زاده اکرم، زارع بهرام آبادی مهدی، شفیع آبادی عبداله. رابطه بین پذیرش اجتماعی و خودکارامدی تحصیلی با قلدری در دانش آموز ان دختر مقطع راهنمایی. پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)[Internet]. 1393؛4(2):721-727. Available from: https://sid.ir/paper/214394/fa

    IEEE: کپی

    اکرم تقی زاده، مهدی زارع بهرام آبادی، و عبداله شفیع آبادی، “رابطه بین پذیرش اجتماعی و خودکارامدی تحصیلی با قلدری در دانش آموز ان دختر مقطع راهنمایی،” پژوهش و سلامت (JOURNAL OF RESEARCH AND HEALTH)، vol. 4، no. 2، pp. 721–727، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214394/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button