6 SID.ir | نقش تبليغات محيطي (تبليغات بدنه اتوبوس هاي درون شهري)بر ترغيب مخاطب به خريد کالا در منطقه 14 تهران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

نقش تبليغات محيطي (تبليغات بدنه اتوبوس هاي درون شهري)بر ترغيب مخاطب به خريد کالا در منطقه 14 تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اصلي تحقيق حاضر بررسي «نقش تبليغات محيطي (تبليغات بدنه اتوبوس هاي درون شهري) بر ترغيب مخاطب به خريد کالا» مي باشد. روش اين تحقيق پيمايشي و ابزار اندازه گيري پرسشنامه بوده است. پس از پرشدن پرسشنامه ها، جداول توصيفي و استنباطي از طريق نرم افزار spss بدست آمده و تحليل شد. جامعه آماري در اين پژوهش، ساکنين منطقه 14 شهرداري شهر تهران است که با توجه به فرمول کوکران حجم نمونه برابر با 384 نفر بدست آمده است.
روش نمونه گيري، خوشه اي چند مرحله اي است. پس از پيمايش و تحليل داده ها با توجه به نتايجي که به دست آمد مي توان گفت بيشتر پاسخگويان:
به تبليغات روي بدنه اتوبوس ها توجه کرده اند.
کالايي را که بر روي اتوبوس، تبليغش را ديده اند، را خريداري کرده اند.
از بين کالاهايي که بر روي اتوبوس، تبليغش را ديده اند، لوازم آرايشي و بهداشتي را خريداري کرده اند. برخلاف نياز خود، با توجه به تبليغ کالايي آن را خريداري کرده اند.
تبليغات بدنه اتوبوس نظر افراد را جلب کرده است.
به تبليغات اتوبوسي، تبليغات تلويزيون هاي شهري، تبليغات بيلبورد و تبليغات مترو اعتماد دارند.
اما به بروشورهاي تبليغاتي و تبليغات فروشگاهي اعتماد چنداني ندارند.
و بيشتر افراد اعتقاد دارند که:
محور اصلي تبليغات اتوبوسي ترغيب به خريد کالا است
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 565
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی