4 SID.ir | رضايت بيمه گذاران از خدمات بيمه شخص ثالث
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رضايت بيمه گذاران از خدمات بيمه شخص ثالث

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

در اين پژوهش ابتدا مجموعه متغيرهاي مهم براي سنجش رضايت مشتري شناسايي شدند. سپس پرسش نامه مربوطه در يکي از شعب شرکت بيمه مورد نظر، براي بررسي رضايت بيمه گذاران ثالث به اجرا گذاشته شد. نتايج حاصل از تحليل فاکتور اکتشافي نشان داد که متغيرهاي موثر بر رضايت بيمه گذاران ثالث، تحت دو فاکتور «کيفيت در مقابل قيمت» و «به روزبودن خدمات و فرايندها» بيان مي شوند. به علاوه، با به کارگيري آزمون t تک نمونه اي مشخص شد که بيمه گذاران ثالث در شعبه مورد بررسي از هر دو فاکتور مذکور رضايت دارند اما اين رضايت در حد ميانگين است. از نظر آنها، مهمترين نقاط قوت شرکت بيمه مورد بررسي، ارائه بيمه نامه هاي جديد، دسترسي آسان جهت خريد بيمه نامه، امين و قابل اعتماد بودن اين شرکت بيمه و نيز بالا بودن کيفيت خدمات آن نسبت به ساير شرکت هاي بيمه بوده و نقطه ضعف آن، نبود يک مکانيزم مناسب و کارا براي دريافت و رسيدگي به شکايات بيمه گذاران است. همچنين اقداماتي چون کوتاه ترکردن فرايند خريد بيمه نامه، ايجاد پيک بيمه براي تمديد بيمه نامه و ...، مي تواند باعث افزايش شاخص رضايت بيمه گذاران ثالث گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 278
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی