3 SID.ir | طراحي الگوي سياستگذاري در بازاريابي صنعت جهانگردي ايران

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 
طراحي الگوي سياستگذاري در بازاريابي صنعت جهانگردي ايران
 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

صاحبنظران صنعت جهانگردي بر اين باورند كه مباحث اين صنعت را ميتوان از نگاه بازاريابي نيز تعقيب كرد، اما به نظر مي رسد ابعاد اصلي بازاريابي نظير بازارشناسي، بازارسازي و بازارداري تحت تأثير الگوي سياستگذاري در اين صنعت باشد. بنابراين ميتوان دو مفهوم سياستگذاري و بازاريابي را بسيار نزديك به هم در نظر گرفت. در اين تحقيق، ابعاد سياستگذاري، شامل ساختار قدرت، بوروكراسي، ارزشها، نوع جهانگرد، و نظام آماري و اطلاع رساني همراه با ابعاد بازاريابي در قالب مفاهيم عملياتي و جزئي مشخص شده و ميزان تأثيرات آنها بر يكديگر مورد سنجش قرار گرفته است. جمع آوري اطلاعات از طريق پرسشنامه و مصاحبه با سه گروه از مديران، كارشناسان و خبرگان اين صنعت انجام پذيرفته است. نتايج اين تحقيق نشان ميدهد رابطه معناداري بين ابعاد سياستگذاري و ابعاد بازاريابي براساس مدل ارائه شده (مفهومي) وجود دارد. همچنين با توجه به اثبات فرضيات تحقيق، مدل نهايي تحقيق، همان مدل مفهومي است.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 293
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی