برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي و تعيين عوامل موثر بر موفقيت شركتهاي صادراتي ايراني در بازارهاي آسياي ميانه و ارايه راهكارهاي مناسب جهت افزايش سهم بازار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت دانشگاه شاهد
 
چکیده: 

بررسي انجام شده نشان مي دهد كه بازار كشورهاي آسياي ميانه از بازارهاي جذاب براي محصولات صادراتي ايران محسوب ميشود. كارشناسان بر اين باورند كه در سالهاي پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي، صادرات غيرنفتي ايران به اين بازارها ميتوانست به چند ميليارد دلار برسد كه تا كنون اين هدف تحقق نيافته است. اشتراكات تاريخي و فرهنگي، كم بودن فاصله جغرافيايي، امكانات توليدي متنوع در استانهاي شمالي ايران، و جديد و بكر بودن بازار كشورهاي آسياي ميانه، ضرورت توجه صادركنندگان ايراني به اين منطقه را مورد تأكيد قرار ميدهند. با توجه به اين واقعيات، اهميت انجام تحقيقات علمي - دانشگاهي در اين زمينه، بيشتر آشكار ميگردد. اين پژوهش به منظور يافتن عوامل مؤثر بر موفقيت شركتهاي ايراني در امر صادرات به كشورهاي آسياي ميانه صورت گرفته است. نتايج كلي به دست آمده نشان ميدهد كه وضعيت محيط بازار هدف و ملي بر ميزان موفقيت در صادرات تأثير ميگذارد. همچنين ارتباط معنادار مؤلفه هاي سياسي، اقتصادي و اطلاع رساني محيط بازار هدف، مؤلفه هاي اقتصادي و فناوري محيط ملي، مؤلفه هاي بازاريابي، فرايند توليد و اطلاع رساني محيط داخلي شركت و دو عنصر از عناصر چهارگانه آميخته بازاريابي، يعني محصول و فعاليتهاي تشويقي و ترغيبي، با ميزان موفقيت در صادرات تأييد ميگردد. اين ارتباط ما بين تعدادي از شاخصهاي محيطهاي فوق و ميزان موفقيت در صادرات نيز مشهود است. بر اساس نتايج مذكور، راهكارهايي به منظور بهبود وضعيت صادرات به كشورهاي آسياي ميانه ارائه گرديده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قاضی زاده، م. (1382). بررسی و تعیین عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای صادراتی ایرانی در بازارهای آسیای میانه و ارایه راهکارهای مناسب جهت افزایش سهم بازار. دانشور رفتار, 10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1)), 51-64. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2178



Vancouver : کپی

قاضی زاده مصطفی. بررسی و تعیین عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای صادراتی ایرانی در بازارهای آسیای میانه و ارایه راهکارهای مناسب جهت افزایش سهم بازار. دانشور رفتار. 1382 [cited 2021June18];10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1)):51-64. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2178



IEEE : کپی

قاضی زاده، م.، 1382. بررسی و تعیین عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای صادراتی ایرانی در بازارهای آسیای میانه و ارایه راهکارهای مناسب جهت افزایش سهم بازار. دانشور رفتار, [online] 10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1)), pp.51-64. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2178.



 

 
بازدید یکساله 218 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی