6 SID.ir | وارسي هاي روان سنجي مقياس انگيزش تحصيلي در بين دانش آموزان دبيرستان تهران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

وارسي هاي روان سنجي مقياس انگيزش تحصيلي در بين دانش آموزان دبيرستان تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در نظريه خودمختاري، انگيزش را به شش بخش تقسيم ميكند: انگيزش دروني، تنظيم يكپارچه، تنظيم همانندسازي شده، تنظيم تزريقي، تنظيم بيروني و بي انگيزگي، مقياس انگيزش تحصيلي (AMS) براساس اين نظريه، در كانادا طراحي و اجرا شده است. اين پژوهش كوشيده تا پس از آماده سازي مقياس حاضر، مطالعات روان سنجي مربوط بدان را در مورد دانش آموزان دبيرستانهاي شهر تهران دنبال كند. در اين تحقيق 838 آزمودني مورد مطالعه قرار گرفتند. نتايج مربوط به تحليل عاملي، نشانگر پنج عامل در اين مقياس بود، اما به علت وجود تفاوت معنادار بين دخترها و پسرها، در پاسخگويي به عوامل به دست آمده، نمرات هنجار به طور جداگانه براي هر گروه ارائه شد. مطالعات مربوط به روايي و پايايي مقياس، نشانگر وضعيت مناسب مقياس انگيزش تحصيلي در جامعه دانش آموزان مورد بررسي بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 191
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی