برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

وارسي هاي روان سنجي مقياس انگيزش تحصيلي در بين دانش آموزان دبيرستان تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در نظريه خودمختاري، انگيزش را به شش بخش تقسيم ميكند: انگيزش دروني، تنظيم يكپارچه، تنظيم همانندسازي شده، تنظيم تزريقي، تنظيم بيروني و بي انگيزگي، مقياس انگيزش تحصيلي (AMS) براساس اين نظريه، در كانادا طراحي و اجرا شده است. اين پژوهش كوشيده تا پس از آماده سازي مقياس حاضر، مطالعات روان سنجي مربوط بدان را در مورد دانش آموزان دبيرستانهاي شهر تهران دنبال كند. در اين تحقيق 838 آزمودني مورد مطالعه قرار گرفتند. نتايج مربوط به تحليل عاملي، نشانگر پنج عامل در اين مقياس بود، اما به علت وجود تفاوت معنادار بين دخترها و پسرها، در پاسخگويي به عوامل به دست آمده، نمرات هنجار به طور جداگانه براي هر گروه ارائه شد. مطالعات مربوط به روايي و پايايي مقياس، نشانگر وضعيت مناسب مقياس انگيزش تحصيلي در جامعه دانش آموزان مورد بررسي بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

باقری، ن.، و شهرآرای، م.، و فرزاد، و. (1382). وارسی های روان سنجی مقیاس انگیزش تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان تهران. دانشور رفتار, 10(1 (ویژه مقالات روان شناسی 1)), 11-24. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2170



Vancouver : کپی

باقری ناصر، شهرآرای مهرناز، فرزاد ولی اله. وارسی های روان سنجی مقیاس انگیزش تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان تهران. دانشور رفتار. 1382 [cited 2021June18];10(1 (ویژه مقالات روان شناسی 1)):11-24. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2170



IEEE : کپی

باقری، ن.، شهرآرای، م.، فرزاد، و.، 1382. وارسی های روان سنجی مقیاس انگیزش تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان تهران. دانشور رفتار, [online] 10(1 (ویژه مقالات روان شناسی 1)), pp.11-24. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=2170.



 

 
بازدید یکساله 150 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی