برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تدريس دستور زبان انگليسي بر مبناي تحليل كلام در متون علمي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 
تدريس دستور زبان انگليسي در خلا و بدون توجه به عوامل تاثيرگذار، رهيافتي ناموفق خواهد بود. در اين ارتباط، نگارنده پس از ذكر سه عامل تاثيرگذار، به اين نكته مي‌پردازد كه به دليل تفاوت بافت مطالب كتاب‌هاي انگليسي تخصصي دانشگاهها در رشته‌هاي مختلف كه به صورت تفاوت پيكره ساختاري متون در اين رشته‌ها نمود مي‌يابد، نمي‌توان و نبايد دستور زبان انگليسي را در دانشگاههاي ايران و براي تمام رشته‌هاي تحصيلي يكسان تدريس كرد. تدريس اين نكات بايد با پيكره ساختاري متون علمي و تخصصي متناسب باشد . حفظ اين تناسب با تحليل ويژگيهاي دستوري متون علمي ممكن است نگارنده پس از تبيين كاركردهاي زبان و تحليل مباني نظري تحقيق، به ذكر نتايج تحليل بسامد ساختارهاي دستوري در چندين نوع از متون تخصصي و عمومي مي‌پردازد. سپس با بررسي پيامدهاي حاصل از اين تحليل، چنين نتيجه‌گيري مي‌كند كه در تدريس ساختارهاي دستوري بايد بر تدريس ساختارهاي پربسامد و ويژگيهاي كاركردي خاص آنها در هر يك از انواع متون تاكيد كر.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 98
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی