نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي و پايداري تاثير استفاده از چندرسانه اي ها بر خودتنظيمي و عملکرد تحصيلي درس رياضي سال اول دبيرستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف بررسي اثربخشي و پايداري تاثير استفاده از چندرسانه اي ها بر ميزان خودتنظيمي يادگيري و پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان دختر سال اول دبيرستان هاي دولتي ايذه انجام گرفت. روش پژوهش آزمايشي بود. در اين پژوهش 40 نفر از دانش آموزان پايه اول دبيرستان هاي دولتي، با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند و به روش تصادفي در دو گروه کنترل و آزمايش قرار گرفتند. براي جمع آوري داده ها از آزمون پيشرفت تحصيلي معلم ساخته و پرسشنامه خود تنظيمي بوفارد، براي پيش آزمون، پس آزمون و پيگيري در دو گروه کنترل و آزمايش استفاده شد. گروه آزمايش 9 هفته درس رياضي را با استفاده از چندرسانه اي ها و گروه کنترل درس رياضي را به روش سنتي آموزش ديدند. پس از آموزش، هر دو گروه از نظر ميزان خودتنظيمي و پيشرفت تحصيلي آزمون شدند. آزمون پيگيري به فاصله دو ماه پس از آموزش براي هر دو گروه انجام شد. نتايج پژوهش نشان داد که پس از آموزش تفاوت معناداري در خودتنظيمي و عملکرد تحصيلي گروه آزمايشي در مقايسه با گروه کنترل ايجاد شد (P³0.001). گروه آزمايشي، دو ماه پس از آموزش نيز برتري خود را حفظ کردند. بنابراين، نتايج اين پژوهش در راستاي ساير پژوهشهاي انجام شده، بيانگر نقش مثبت استفاده از چندرسانه اي ها در پايداري عملکرد تحصيلي و يادگيري خود تنظيم بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زمانی، ب.، و سعیدی، ذ.، و عابدی، ا. (1390). اثربخشی و پایداری تاثیر استفاده از چندرسانه ای ها بر خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی سال اول دبیرستان. رویکردهای نوین آموزشی, 6(2 (پیاپی 14)), 1-22. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205256



Vancouver : کپی

زمانی بی بی عشرت، سعیدی ذوالفقار، عابدی احمد. اثربخشی و پایداری تاثیر استفاده از چندرسانه ای ها بر خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی سال اول دبیرستان. رویکردهای نوین آموزشی. 1390 [cited 2022May21];6(2 (پیاپی 14)):1-22. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205256



IEEE : کپی

زمانی، ب.، سعیدی، ذ.، عابدی، ا.، 1390. اثربخشی و پایداری تاثیر استفاده از چندرسانه ای ها بر خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی سال اول دبیرستان. رویکردهای نوین آموزشی, [online] 6(2 (پیاپی 14)), pp.1-22. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=205256.



 

 
بازدید یکساله 489 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی