4 SID.ir | بررسي تاثير تاکتيک هاي بازاريابي رابطه اي بر وفاداري مشتريان از منظر مشتريان شركت ايرانسل
کرونا در اخبار
وزارت بهداشتفارس ایسنا ایرنا جماران سیناپرس خبرآنلاین
کرونا
CoronaVirus
[COVID19]
کرونا در منابع علمی
CDC Nejm JAMA Lancet Cell BMJ Elsevier Oxford Nature Wiley Cambridge Medrxiv

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير تاکتيک هاي بازاريابي رابطه اي بر وفاداري مشتريان از منظر مشتريان شركت ايرانسل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه امام علی (ع)
 
چکیده: 

هدف شرکت ها از ايجاد رابطه بلند مدت با مشتريان کسب وفاداري آن هاست. امروزه براي بازاريابان، بازاريابي رابطه اي به عنوان برآورده کننده اين هدف بسيار مهمتر رخ مي نماياند. تاکتيک هاي بازاريابي رابطه اي به عنوان بازوان اجرايي بازاريابي رابطه اي موجب حفظ مشتريان موجود و در طي يک کيفيت بالاي ارتباطي اعتماد و رضايت آن ها جلب و در نتيجه موجب وفاداري آن ها مي گردد. مشتريان وفادار با وجود عوامل محيطي و تبليغات رقبا اقدام به خريد مجدد مي کنند و در حقيقت سودآوري شرکت را در بازار متلاطم امروزي تامين و تضمين مي نمايند. اين تحقيق ضمن مطالعه تحقيقات گذشته و گردآوري اطلاعات از منابع معتبر، ارتباط تاکتيک هاي بازاريابي رابطه اي (کيفيت خدمات، ادراک قيمت، ذهنيت برند و ارزش پيشنهادي) را بر روي کيفيت ارتباط (اعتماد و رضايت مشتريان)، که به نوبه خود به افزايش وفاداري مشتريان منجر خواهد شد، را بين مشتريان اپراتور تلفن همراه ايرانسل بررسي مي کند. داده هاي مورد نياز بر اساس چارچوب تحليلي تحقيق از طريق پرسشنامه توزيع شده بين دانشجويان در دسترس دانشگاه سيستان و بلوچستان در آذر 1390 جمع-آوري و با آزمون رگرسيون خطي چند متغيره فرضيات تحقيق بررسي شدند. با نظرسنجي مشخص شده که شرکت در اجراي برخي از تاکتيک هاي بازاريابي موفق بوده و در سطح معناداري 90 درصد توانسته رضايت و اعتماد مشتريانش را و در نتيجه وفاداري آن ها را کسب کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 547
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی