نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي و پايداري تاثير استفاده از چندرسانه اي ها بر خودکارآمدي و انگيزش تحصيلي درس رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
پژوهش حاضر، با هدف بررسي تاثير استفاده از فن آوري اطلاعات و ارتباطات بر ميزان خودکارآمدي و انگيزش تحصيلي درس رياضي دانش آموزان دختر سال اول دبيرستان هاي دولتي شهرستان ايذه انجام گرفت. روش پژوهش، شبه آزمايشي بود. در اين پژوهش 40 نفر از دانش آموزان پايه اول دبيرستان هاي دولتي، با روش نمونه گيري خوشه اي چندمرحله اي انتخاب شدند و به روش تصادفي در دو گروه کنترل و آزمايش قرار گرفتند. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسش نامه خودکارآمدي ماتياس جروسلم و رالف شوارزر و نظامي و پرسش نامه انگيزشي ولرند، جهت پيش آزمون، پس آزمون و پيگيري در دو گروه کنترل و آزمايش استفاده شد. گروه آزمايش، 9 هفته درس رياضي را به صورت الکترونيکي و چندرسانه اي و گروه کنترل درس رياضي را به روش سنتي آموزش ديدند. پس از آموزش، هر دو گروه از نظر ميزان خودکارآمدي و انگيزش تحصيلي آزمون شدند. آزمون مجدد در دو ماه بعد از آموزش به عمل آمد. تجزيه و تحليل نتايج تحقيق با استفاده از اندازه گيري مکرر نشان داد كه پس از آموزش تفاوت معناداري در خودکارآمدي و انگيزش تحصيلي گروه آزمايشي در مقايسه با گروه كنترل ايجاد شد (P³0.001). گروه آزمايش بعد از دو ماه پس از آموزش برتري خود را حفظ کردند. بنابراين، نتايج پژوهش، بيانگر تاثير مثبت استفاده از چند رسانه اي ها بر خودکارآمدي و انگيزش تحصيلي بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زمانی، ب.، و سعیدی، م.، و سعیدی، ع. (1391). اثربخشی و پایداری تاثیر استفاده از چندرسانه ای ها بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی درس ریاضی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 2(4 (پیاپی 8)), 67-87. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=196510



Vancouver : کپی

زمانی بی بی عشرت، سعیدی محمد، سعیدی علی. اثربخشی و پایداری تاثیر استفاده از چندرسانه ای ها بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی درس ریاضی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1391 [cited 2022May18];2(4 (پیاپی 8)):67-87. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=196510



IEEE : کپی

زمانی، ب.، سعیدی، م.، سعیدی، ع.، 1391. اثربخشی و پایداری تاثیر استفاده از چندرسانه ای ها بر خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی درس ریاضی. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, [online] 2(4 (پیاپی 8)), pp.67-87. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=196510.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 309 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی