برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ويژگي هاي استاد خوب از ديدگاه دانشجويان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* بجنورد، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: استاد مهم ترين عامل ايجاد موفقيت مطلوب در تحقق اهداف آموزشي است و شناخت خصوصيات استاد خوب توسط اساتيد باعث ارتقاي کيفيت آموزش مي شود. لذا اين مطالعه با هدف تعيين ويژگي هاي يک استاد خوب از ديدگاه دانشجويان دانشکده بهداشت انجام گرفت. روش بررسي:اين پووهش يک مطالعه توصيفي-مقطعي بود. جامعه آماري، دانشجويان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي بودند. 100 نفر نمونه وارد مطالعه گرديدند که به صورت سرشماري انتخاب شدند. ابزار گرد آوري داده ها، پرسشنامه اي بود که روايي و پايايي آن تاييد گرديد. داده ها با استفاده از آزمون توصيفي و شاخص هاي آماري تجزيه و تحليل گرديد.
يافته ها: بر اساس نتايج پژوهش 85 درصد دانشجويان زن، 15 درصد مرد، 93 درصد مجرد و 7 درصد متاهل بودند. در حيطه دانش پژوهشي، آيتم تسلط استاد در درس مورد تدريس با ميانگين
0.65±4.68، در حيطه روش تدريس، آيتم شيوايي بيان با ميانگين 0.72±4.6، در حيطه توانايي ارتباط، آيتم راحت بودن دانشجو در ارتباط با استاد و طرح موضوعات با ميانگين 0.72±4.54 و در حيطه شخصيت فردي، انعطاف پذيري استاد با ميانگين 0.9±4.27 از ويژگي هاي مهم استاد خوب از ديدگاه دانشجويان بودند.
نتيجه گيري: مهم ترين ويژگي هاي استاد خوب از ديدگاه دانشجويان تسلط استاد بر موضوع تدريس، شيوايي بيان و توانايي ارتباط و انعطاف پذيري استاد مي باشد بنابراين موارد مذکور بايد در جذب و تامين نيروي انساني جهت آموزش دانشجويان در دانشگاه و هم چنين آموزش مهارت هاي ذکر شده مدنظر مسوولين قرار گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 163
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی