برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين باورها و انتظارهاي جنسيتي معلمان زن با يادگيري کلامي، رياضي و اجتماعي دانش آموزان دبستاني در شهر اصفهان در سال تحصيلي 1390-1389

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

هدف اصلي اين پژوهش، بررسي رابطه بين باورها و انتظارهاي جنسيتي معلمان زن با يادگيري کلامي، رياضي و اجتماعي دانش آموزان شهر اصفهان، در سال تحصيلي 90-89 است. روش پژوهش، توصيفي - همبستگي و جامعه آماري 184 نفر از معلمان زن شهر اصفهان اند که با روش تصادفي انتخاب شده اند. براي گردآوري داده ها، از دو ابزار استفاده شده است؛ ابزار اول، معدل دانش آموزان در سه يادگيري کلامي و رياضي و اجتماعي و ابزار دوم، پرسشنامه محقق ساخته بوده است. ضريب پايايي پرسشنامه باور جنسيتي 0.88 و پايايي پرسشنامه انتظار جنسيتي 0.96 به دست آمده است. نتيجه ها نشان مي دهد ميان باورهاي جنسيتي معلمان و يادگيري کلامي و رياضي دانش آموزان، رابطه معنادار وجود ندارد، اما بين باور جنسيتي معلمان با يادگيري اجتماعي، رابطه معنادار وجود دارد. ميان انتظارهاي جنسيتي و يادگيري کلامي و اجتماعي، رابطه معنادار وجود ندارد، اما ميان انتظارهاي جنسيتي معلمان و يادگيري رياضي، رابطه معنادار وجود دارد؛ به طوري که با افزايش انتظار جنسيتي معلمان، يادگيري رياضي دانش آموزان افزايش مي يابد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

موسوی ندوشن، ف.، و شریف، م.، و میرشاه جعفری، س. (1390). بررسی رابطه بین باورها و انتظارهای جنسیتی معلمان زن با یادگیری کلامی, ریاضی و اجتماعی دانش آموزان دبستانی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 1390-1389. پژوهشنامه زنان, 2(1), 79-98. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194394



Vancouver : کپی

موسوی ندوشن فاطمه السادات، شریف مصطفی، میرشاه جعفری سیدابراهیم. بررسی رابطه بین باورها و انتظارهای جنسیتی معلمان زن با یادگیری کلامی, ریاضی و اجتماعی دانش آموزان دبستانی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 1390-1389. پژوهشنامه زنان. 1390 [cited 2021September18];2(1):79-98. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194394



IEEE : کپی

موسوی ندوشن، ف.، شریف، م.، میرشاه جعفری، س.، 1390. بررسی رابطه بین باورها و انتظارهای جنسیتی معلمان زن با یادگیری کلامی, ریاضی و اجتماعی دانش آموزان دبستانی در شهر اصفهان در سال تحصیلی 1390-1389. پژوهشنامه زنان, [online] 2(1), pp.79-98. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194394.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 71 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی