برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه بين باورها و انتظارهاي جنسيتي معلمان زن با يادگيري کلامي، رياضي و اجتماعي دانش آموزان دبستاني در شهر اصفهان در سال تحصيلي 1390-1389

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

هدف اصلي اين پژوهش، بررسي رابطه بين باورها و انتظارهاي جنسيتي معلمان زن با يادگيري کلامي، رياضي و اجتماعي دانش آموزان شهر اصفهان، در سال تحصيلي 90-89 است. روش پژوهش، توصيفي - همبستگي و جامعه آماري 184 نفر از معلمان زن شهر اصفهان اند که با روش تصادفي انتخاب شده اند. براي گردآوري داده ها، از دو ابزار استفاده شده است؛ ابزار اول، معدل دانش آموزان در سه يادگيري کلامي و رياضي و اجتماعي و ابزار دوم، پرسشنامه محقق ساخته بوده است. ضريب پايايي پرسشنامه باور جنسيتي 0.88 و پايايي پرسشنامه انتظار جنسيتي 0.96 به دست آمده است. نتيجه ها نشان مي دهد ميان باورهاي جنسيتي معلمان و يادگيري کلامي و رياضي دانش آموزان، رابطه معنادار وجود ندارد، اما بين باور جنسيتي معلمان با يادگيري اجتماعي، رابطه معنادار وجود دارد. ميان انتظارهاي جنسيتي و يادگيري کلامي و اجتماعي، رابطه معنادار وجود ندارد، اما ميان انتظارهاي جنسيتي معلمان و يادگيري رياضي، رابطه معنادار وجود دارد؛ به طوري که با افزايش انتظار جنسيتي معلمان، يادگيري رياضي دانش آموزان افزايش مي يابد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 61
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی