6 SID.ir | هنجاريابي مقياس فرسودگي تحصيلي مسلش در دانشجويان زن دانشگاه اصفهان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

هنجاريابي مقياس فرسودگي تحصيلي مسلش در دانشجويان زن دانشگاه اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تهيه جدول هاي هنجار مقياس فرسودگي تحصيلي مسلش - فرم دانشجويان بود. اين پزوهش بر روي 238 نفر از دانشجويان دختر دانشگاه اصفهان که به شيوه نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شده بودند، اجرا شد. داده ها به کمک روش هاي آمار توصيفي و رسم نمودار ارايه شدند و از توزيع نرمال برخوردار بودند. نمره هاي خام به دست آمده به نمره هاي Z و T و رتبه درصدي تبديل شد و جداول هنجار براي خرده مقياس هاي فرسودگي تحصيلي به طور جداگانه محاسبه شد. به منظور تعيين پايايي اين ابزار از دو روش همساني دروني و بازآزمايي استفاده شد. ضريب آلفاي کرونباخ براي خرده مقياس هاي خستگي عاطفي 0.88، شک و ترديد 0.90 و خودکارآمدي 0.84 به دست آمد، که نشان از پايايي مناسب اين ابزار داشت. ضريب آلفاي به دست آمده در روش بازآزمايي براي خرده مقياس هاي خستگي عاطفي 0.89، شک و ترديد 0.84 و خودکارآمدي 0.67 به دست آمد. روايي عاملي آزمون نيز به روش تحليل عوامل و چرخش واريمکس نيز محاسبه شد. براي محاسبه روايي همگرا و واگرا نيز به ترتيب از پرسشنامه افسردگي دانشجويان و مقياس محقق ساخته علاقه به رشته تحصيلي استفاده شد. ضريب آلفاي به دست آمده براي روايي واگرا براي خرده مقياس هاي خستگي عاطفي، شک و ترديد و خودکارآمدي به ترتيب 0.21-، 0.53- و 0.32- به دست آمد. همچنين، روايي همگرا براي خرده مقياس هاي خستگي عاطفي، شک و ترديد و خودکارآمدي به ترتيب 0.0.74 و 0.50 به دست آمد. از يافته هاي مذکور نتيجه گيري مي شود که مقياس فرسودگي تحصيلي - فرم دانشجويان ابزاري، پايا و روا براي سنجش فرسودگي تحصيلي دانشجويان دختر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 764
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی