برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي كيفيت آموزش كتابداري و اطلاع رساني: مطالعه دانشگاه هاي اصفهان و علوم پزشكي اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

امروزه موضوع بهبود كيفيت آموزشهاي دانشگاهي به جزئي جدايي ناپذير از مديريت آموزش عالي كشور تبديل شده است. آموزش كتابداري و اطلاع رساني نيز به عنوان يك رشته دانشگاهي، از اين امر مستثنا نيست. هدف اصلي پژوهش حاضر، سنجش كيفيت خدمات آموزشي كتابداري و اطلاع رساني در دانشگاه هاي اصفهان و علوم پزشكي اصفهان است. اين پژوهش از نوع توصيفي ـ پيمايشي است. از ابزار سروكوال براي گردآوري اطلاعات جامعه پژوهش، متشكل از 134 دانشجوي گروه هاي كتابداري و اطلاع رساني دانشگاه اصفهان و علوم پزشكي اصفهان، استفاده شد. يافته هاي پژوهش بيانگر شكاف منفي كيفيت در تمامي ابعاد سروكوال بود. كيفيت خدمات ارائه شده در دانشگاه اصفهان نسبت به علوم پزشكي وضعيت بهتري دارد. با وجود اين، بين كيفيت خدمات ارائه شده توسط دو دانشگاه تفاوت معناداري ديده نشد. بزرگ ترين شكاف منفي مشاهده شده در هر دو دانشگاه، به بعد پاسخگويي مربوط است. كمترين شكاف منفي در دانشگاه اصفهان به بعد تضمين، و در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان به بعد ملموسات اختصاص دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 93
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی