5 SID.ir | ديپلماسي رسانه اي جمهوري اسلامي ايران (فرصت ها، چالش ها، آسيب شناسي و راهبردها)

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ديپلماسي رسانه اي جمهوري اسلامي ايران (فرصت ها، چالش ها، آسيب شناسي و راهبردها)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

جمهوري اسلامي ايران در سه دهه اخير به دليل تعقيب آرمان هاي انقلابي، تضادهاي ايدئولوژيک با شرق و غرب و نيز تفاوت هاي رفتاري در حوزه سياست خارجي، همواره آماج بيشترين حمله هاي رسانه اي و تبليغاتي در افکارعمومي بين المللي بوده است (پروژه هاي اسلام هراسي، شيعه هراسي و ايران هراسي)، اما متاسفانه نقشه راه مناسبي براي مقابله با اين هجمه ها نداشته و اين در حالي است که کم کاري در اين زمينه و عدم انعکاس سياست هاي داخلي و خارجي کشورمان به ملل جهان با استفاده از ابزارهاي مناسب باعث شده زمينه براي سوء استفاده بسياري از رسانه هاي توجيه شده کشورها و سازمان هاي جهاني فراهم شود که به هر شکلي که مايل باشند در ساختن افکارعمومي جهان عليه ما وارد عمل گردند. از اين رو در مقاله پيش رو که حاصل گفتگوهاي عمقي با جمعي از کارشناسان رسانه و ديپلماسي است، سعي شد ساختار ديپلماسي رسانه اي ايران مورد بررسي و موشکافي قرار گرفته، عملکرد آن آسيب شناسي شده و ظرفيت هاي مورد نياز شناسايي شوند.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 342
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی