مشخصات مقاله عنوان نشریه: مطالعات فرهنگ - ارتباطات : تابستان 1392 , دوره 14 , شماره 22 (مسلسل 54) ; از صفحه 181 تا صفحه 205 . عنوان مقاله: ديپلماسي رسانه اي جمهوري اسلامي ايران (فرصت ها، چالش ها، آسيب شناسي و راهبردها) نویسندگان: سلطاني فر محمد, خان زاده ليلا آدرس: چکیده: جمهوري اسلامي ايران در سه دهه اخير به دليل تعقيب آرمان هاي انقلابي، تضادهاي ايدئولوژيک با شرق و غرب و نيز تفاوت هاي رفتاري در حوزه سياست خارجي، همواره آماج بيشترين حمله هاي رسانه اي و تبليغاتي در افکارعمومي بين المللي بوده است (پروژه هاي اسلام هراسي، شيعه هراسي و ايران هراسي)، اما متاسفانه نقشه راه مناسبي براي مقابله با اين هجمه ها نداشته و اين در حالي است که کم کاري در اين زمينه و عدم انعکاس سياست هاي داخلي و خارجي کشورمان به ملل جهان با استفاده از ابزارهاي مناسب باعث شده زمينه براي سوء استفاده بسياري از رسانه هاي توجيه شده کشورها و سازمان هاي جهاني فراهم شود که به هر شکلي که مايل باشند در ساختن افکارعمومي جهان عليه ما وارد عمل گردند. از اين رو در مقاله پيش رو که حاصل گفتگوهاي عمقي با جمعي از کارشناسان رسانه و ديپلماسي است، سعي شد ساختار ديپلماسي رسانه اي ايران مورد بررسي و موشکافي قرار گرفته، عملکرد آن آسيب شناسي شده و ظرفيت هاي مورد نياز شناسايي شوند. كلید واژه: ديپلماسي رسانه اي جمهوري اسلامي ايران(Q2)سياست خارجي(Q2)ظرفيت سازي رسانه اي(Q2)قدرت نرم(Q2)اقناع(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: عراقترکیهخاورمیانهآمریکاجمهوری اسلامی ایرانعربستان سعودیدیپلماسیدیپلماسی فرهنگیمصرف گراییمخاطبرسانهپیام ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ديپلماسي رسانه اي، توان نوين استراتژيک کشورهاتاثير ديپلماسي رسانه اي بر سياست خارجي: تبيين راهكارهاديپلماسي رسانه اي به مثابه ابزار سياست خارجينقش ديپلماسي رسانه اي در حفظ منافع ملي کشورراهبردها و اهداف جنگ رسانه اي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران مقالات همایشی مرتبط: مثلث رسانه اي اسلام هراسي بر بستر وب (مطالعه نحوه بهره گيري رسانه هاي تكفيري، وهابي و غربي از ظرفيت رسانه هاي نو براي اسلام هراسي)شناسايي عوامل موثر بر موفقيت رسانه هاي اجتماعي در بازاريابيرژيم مصرفي رسانه هاي ورزشي شهروندان اروميهبرخورد تمدنها در ادبيات دراماتيک: ايرانيان رسانه تاريخ و سياستپيشرفت و ديپلماسي فرهنگي در عصر جهاني شدن ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 342 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمپابلونز : ابزاری رایگان برای رصد مقالات علمی به صورت رایگان از وب آو ساینسچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی