برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير ارائه مشارکتي و غير مشارکتي بصورت انبوه و توزيع شده در درک و توليد همنشين هاي واژگاني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه امام خمینی قزوین
 
چکیده: 

به منظور بررسي تاثير ارائه مشارکتي و غيرمشارکتي انبوه و توزيع شده همنشين هاي واژگاني، تعداد 105 دانشجوي مورد تحقيق به 4 گروه تقسيم شدند. هر يک از گروه ها به روش متفاوتي مورد تدريس قرار گرفتند. در پايان دوره آموزش، آزمون هاي درک و توليد واژگاني از دانشجويان گرفته شد. به منظور مقايسه عملکرد فراگيران در درک همنشين هاي واژگاني از فرايند تحليل واريانس دو طرفه استفاده شد. نتايج نشان داد نه شيوه تدريس و نه نوع ارائه تاثير معني داري در درک همنشين ها ندارند. فرايند تحليل واريانس دو طرفه ديگري براي بررسي عملکرد فراگيران در آزمون توليدي مورد استفاده قرار گرفت. نتيجه اين بررسي نيز نشان داد هيچ يک از دو فاکتور مورد نظر به تنهايي تاثير معني داري در توليد همنشين ها ندارند ولي تاثير تعاملي آنها به لحاظ آماري معني دار است. نتايج اين تحقيق مي تواند براي فراگيران و مدرسان زبان انگليسي کاربردهاي تئوري و عملي داشته باشد.

اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زارعی، ع.، و توکل، م. (1391). تاثیر ارائه مشارکتی و غیر مشارکتی بصورت انبوه و توزیع شده در درک و تولید همنشین های واژگانی. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز), 4(3 (پیاپی 4/68)), 127-145. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194101



Vancouver : کپی

زارعی عباسعلی، توکل مریم. تاثیر ارائه مشارکتی و غیر مشارکتی بصورت انبوه و توزیع شده در درک و تولید همنشین های واژگانی. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز). 1391 [cited 2021July25];4(3 (پیاپی 4/68)):127-145. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194101



IEEE : کپی

زارعی، ع.، توکل، م.، 1391. تاثیر ارائه مشارکتی و غیر مشارکتی بصورت انبوه و توزیع شده در درک و تولید همنشین های واژگانی. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز), [online] 4(3 (پیاپی 4/68)), pp.127-145. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194101.



 

 
بازدید یکساله 65 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی