برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

الگوي تغيير زبان معلمان انگليسي: مطالعه اعتبارسنجي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس تهران
 
چکیده: 

استفاده از زبان اول در کلاس زبان به طور سنتي توسط زبانشناسان کاربردي سرکوب شده است. با اين حال، در سال هاي اخير، اعتقاد بر اين است که استفاده از زبان اول مي تواند به عنوان يک ابزار آموزشي توسط معلمان مورد استفاده قرار گيرد. در نتيجه، اين مطالعه دو مرحله اي، به بررسي کاربرد استفاده از زبان اول توسط معلمان زبان انگليسي پرداخت. در مرحله اول (فاز نظري)، تجزيه و تحليل کاملي از ادبيات موجود در زمينه تغيير زبان(codeswitching)  معلم با هدف دستيابي به يک الگوي جامع انجام شد. در مرحله دوم (فاز عملي)، به منظور اعتبارسنجي اين الگو، يک جلسه تدريس چهار معلم زبان انگليسي با استفاده از دوربين فيلمبرداري ضبط شد. نمونه هاي تغيير زبان در عملکرد آنها پياده سازي و سپس بر اساس الگوي طراحي شده کدگذاري شد. نتايج به دست آمده از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد که الگوي طراحي شده در عملکرد معلمان نمود پيدا مي کند. همچنين مشخص شد که در ميان شرکت کنندگان در پژوهش، زبان اول بيشتر براي برآوردن نيازهاي آموزشي مورد استفاده قرار گرفت. در نهايت، کاربرد اين يافته ها مورد بحث قرار گرفته و پيشنهاداتي براي تحقيقات بيشتر ارائه شد.

اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 70
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی