4 SID.ir | راهکارهاي نگارشي خاص رشته دانشجويان تحصيلات تکميلي آموزش زبان انگليسي

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

راهکارهاي نگارشي خاص رشته دانشجويان تحصيلات تکميلي آموزش زبان انگليسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

در تحقيق حاضر راهکارهايي مورد بررسي قرار گرفته اند که دانشجويان تحصيلات تکميلي رشته آموزش زبان انگليسي در کسب و ارتقاي مهارت هاي نگارشي مرتبط با رشته خود به کار مي بندند. بدين منظور يازده نفر از دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري رشته آموزش زبان انگليسي و همچنين افراد فارغ التحصيل همين رشته (کارشناسي ارشد) مورد مصاحبه قرار گرفتند. هدف از اين مصاحبه ها بررسي راهکارهاي خاصي بود که اين دانشجويان هنگام نگارش متون تخصصي رشته خود (مقاله، پايان نامه و رساله) به کار مي گيرند. نتايج تحقيق نشان داد که دانشجويان راهکارهاي اجتماعي - عاطفي، ارتباطي و استفاده از منابع را بيش از راهکارهاي شناختي مورد استفاده قرار مي دادند. همچنين ميزان استفاده از راهکارهاي فراشناختي در سطح بسيار پاييني قرار داشت که مي تواند ناشي از فقدان آموزش و آگاه سازي برنامه ريزي شده درباره انواع متون تخصصي مرتبط با آن رشته باشد. از ديگر نتايج اين تحقيق ميتوان به عدم استفاده دانشجويان از راهکارهاي مهارت آموزي اجتماعي، وابستگي بسيار زياد دانشجويان به اساتيد خود فقط از نظر دريافت بازخورد و در عين حال عدم تعامل دوجانبه با آنان و ساير همکلاسان اشاره کرد. در اين تحقيق، نقش آموزش واضح براي ايجاد آگاهي فراشناختي گونه هاي مختلف متون و همچنين تشويق فضاي تعامل ميان دانشجويان مورد تاکيد قرار گرفته است.

اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 75
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی