برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي آزادي عمل معلمان زبان انگليسي در بکارگيري زبان اول (فارسي) و دوم (انگليسي) در آموزش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه مازندران
 
چکیده: 

تحقيقات اخير در حوزه آموزش زبان انگليسي نشان داده است که استفاده از زبان اول در آموزش زبان انگليسي مي تواند نقش مفيدي ايفا کند. اين تحقيقات اساسا بر چگونگي استفاده زبان آموزان و معلمين از زبان اول و نيز بر تبيين نظرات زبان آموزان و معلمين درباره استفاده از زبان اول معطوف بوده اند. با اين وجود، در بسياري از آموزشگاه هاي خصوصي زبان انگليسي کشورمان استفاده از زبان فارسي ممنوع مي باشد. از اين رو پژوهش حاضر ضمن توجه خاص بر نظرات والدين زبان آموزان نونهال، به بررسي دلايل اين امر پرداخته است. در اين راستا از دو پرسشنامه محقق ساخته براي والدين زبان آموزان (به تعداد 243 نفر) و معلمين (به تعداد 31 نفر) براي جمع آوري داده استفاده شد. نتايج حاصل نشان مي دهد که والدين زبان آموزان و به صورت معني داري با استفاده از زبان اول مخالف مي باشند. نتايج همچنين نشان مي دهد که والدين تمايل دارند با اعمال فشار مستقيم بر روي معلمين و تهديد به تغيير موسسه در صورت عدم رضايت نظرات خود را در کلاس هاي آموزش زبان اعمال کنند.

اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یعقوبی، ب.، و پورامید، س. (1391). بررسی آزادی عمل معلمان زبان انگلیسی در بکارگیری زبان اول (فارسی) و دوم (انگلیسی) در آموزش. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز), 4(4 (پیاپی 4/69)), 127-152. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194065



Vancouver : کپی

یعقوبی باقر، پورامید سجاد. بررسی آزادی عمل معلمان زبان انگلیسی در بکارگیری زبان اول (فارسی) و دوم (انگلیسی) در آموزش. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز). 1391 [cited 2021September28];4(4 (پیاپی 4/69)):127-152. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194065



IEEE : کپی

یعقوبی، ب.، پورامید، س.، 1391. بررسی آزادی عمل معلمان زبان انگلیسی در بکارگیری زبان اول (فارسی) و دوم (انگلیسی) در آموزش. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز), [online] 4(4 (پیاپی 4/69)), pp.127-152. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194065.



 

 
بازدید یکساله 183 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی