4 SID.ir | روابط قدرت در ميان گروه هاي مختلف درگير در آزمون از ديدگاه سنجش انتقادي زبان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

روابط قدرت در ميان گروه هاي مختلف درگير در آزمون از ديدگاه سنجش انتقادي زبان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شیراز
 
چکیده: 

سنجش انتقادي زبان، آزمون را يک رويکرد اجتماعي مي شناسد که مي تواند دستخوش گرايش هاي فرهنگي، اجتماعي، آموزشي و ايدئولوژيک باشد. اين مقاله قدرت گروه هاي مختلف مردم شامل معلم ها، دانش آموزان و والدين آنها را در مراحل تهيه، برگزاري و تعبير نتايج آزمون زبان کنکور سراسري دانشگاه هاي ايران بررسي کرده به اين نتيجه رسيد که آزمون مي تواند ابزار قدرتي باشد که گروه هاي قدرتمند جهت اهداف خود از آن بهره مي جويند و زندگي افراد را تحت تاثير قرار مي دهند. با توجه به نتايج، اين مطالعه مي تواند: (1) منجر به گسترش تفکر انتقادي در ميان دانش آموزان شود. و (2) با ارائه روش هايي دموکراتيک تر اثرات نتايج آزمون را ملايم تر نموده، از حقوق افراد حمايت کند.

اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 73
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی