4 SID.ir | تحليل پيکره خطاهاي همايندي در گفتار زبان آموزان ايراني

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل پيکره خطاهاي همايندي در گفتار زبان آموزان ايراني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اروميه
 
چکیده: 

بطور کلي همايندها يکي از بخش هاي مشکل آفرين براي يادگيرندگان زبان انگليسي محسوب مي شود. يادگيرندگان ايراني زبان انگليسي نيز همانند ساير زبان آموزان در خصوص کاربرد همايندهاي انگليسي با مشکلات عديده اي مواجه هستند. تحليل گفتار زبان آموزان ايراني، مبين گستره اين مشکل بوده و نياز به صرف انرژي و زمان بيشتر براي تسلط به کاربرد همايندهاي انگليسي از سوي زبان آموزان را آشکار مي سازد. اين تحقيق بطور خاص به بررسي کاربرد انواع مختلف همايندها در گفتار 30 زبان آموز سطح متوسط ايراني پرداخته و همچنين خطاهاي همايندهاي آنها را طبقه بندي و مورد ارزيابي قرار مي دهد. تحليل پيکره گفتار شرکت کنندگان نشان داد که از ميان هفت گروه مختلف همايندها، همايند «فعل + حرف اضافه» مشکل سازترين نوع همايند براي زبان آموزان ايراني به شمار مي رود و زبان اول به ميزان قابل توجهي (56.7 درصد) بر خطاهاي گفتاري آنان در کاربرد همايندهاي انگليسي تاثيرگذار است. ديگر يافته هاي اين تحقيق و پيشنهاداتي در خصوص تدريس و يادگيري همايندها در مطالعه آورده شده است.

اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 42
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی