5 SID.ir | بازخورد استخراجي، بازخواني، و فرازباني در ارتباطات زباني صورت محور: تاثير نوع بازخورد بر آموزش چند رسانه اي دستور

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بازخورد استخراجي، بازخواني، و فرازباني در ارتباطات زباني صورت محور: تاثير نوع بازخورد بر آموزش چند رسانه اي دستور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شیراز
 
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر بررسي تاثير سه روش بازخورد رايانه اي استخراجي ، بازخواني، و فرازباني بر يادگيري وجه وصفي، اسم مصدر، و مصدر توسط فراگيران ايراني در حد متوسط زبان انگليسي است. مطالعه در پي پاسخ به اين سوال است که آيا انواع مختلف بازخورد صورت محور با استفاده از رايانه تاثيرات آني و درازمدت بر يادگيري دستور توسط فراگيران دارد. به اين منظور شرکت کنندگان تحقيق که 160 نفر بودند به سه گروه مساوي تقسيم شدند. گروه اول به شيوه تدريس خصوصي و تمرين چند رسانه اي دستور که در آن فراگيران خطاهاي خود را استخراج مي کردند آموزش داده شد. به گروه دوم و سوم نيز به شيوه تدريس خصوصي همان سه نکته دستوري آموزش داده شد. اما بازخورد در مورد خطاهايشان به يکي از دو شيوه بازخواني يا فرازباني به آنان داده شد. دو هفته بعد از آموزش به گروه ها پس آزموني فوري و پس آزموني تاخيري داده شد. نتايج بررسي نشان داد که بازخورد فرازباني تاثير آني و درازمدت بيشتري در مقايسه با استخراج و بازخواني داشت. در حالي که بازخواني تاثير آني بيشتري در مقايسه با بازخورد استخراجي داشت اما تاثيرات درازمدت آن نسبت به شيوه هاي استنباطي و فرازباني کمتر بود.

اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 0
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی