مشخصات مقاله عنوان نشریه: آموزش مهارت هاي زبان (علوم اجتماعي و انساني شيراز) اطلاعات شماره: زمستان 1391 , دوره 4 , شماره 4 (پياپي 4/69) ; از صفحه 25 تا صفحه 51 . عنوان مقاله: بازخورد استخراجي، بازخواني، و فرازباني در ارتباطات زباني صورت محور: تاثير نوع بازخورد بر آموزش چند رسانه اي دستور نویسندگان: رشيدي ناصر*, بابايي حامد آدرس: * دانشگاه شیراز چکیده: هدف مطالعه حاضر بررسي تاثير سه روش بازخورد رايانه اي استخراجي ، بازخواني، و فرازباني بر يادگيري وجه وصفي، اسم مصدر، و مصدر توسط فراگيران ايراني در حد متوسط زبان انگليسي است. مطالعه در پي پاسخ به اين سوال است که آيا انواع مختلف بازخورد صورت محور با استفاده از رايانه تاثيرات آني و درازمدت بر يادگيري دستور توسط فراگيران دارد. به اين منظور شرکت کنندگان تحقيق که 160 نفر بودند به سه گروه مساوي تقسيم شدند. گروه اول به شيوه تدريس خصوصي و تمرين چند رسانه اي دستور که در آن فراگيران خطاهاي خود را استخراج مي کردند آموزش داده شد. به گروه دوم و سوم نيز به شيوه تدريس خصوصي همان سه نکته دستوري آموزش داده شد. اما بازخورد در مورد خطاهايشان به يکي از دو شيوه بازخواني يا فرازباني به آنان داده شد. دو هفته بعد از آموزش به گروه ها پس آزموني فوري و پس آزموني تاخيري داده شد. نتايج بررسي نشان داد که بازخورد فرازباني تاثير آني و درازمدت بيشتري در مقايسه با استخراج و بازخواني داشت. در حالي که بازخواني تاثير آني بيشتري در مقايسه با بازخورد استخراجي داشت اما تاثيرات درازمدت آن نسبت به شيوه هاي استنباطي و فرازباني کمتر بود. اصل مقاله به صورت متن کامل انگليسي، در بخش انگليسي قابل رويت است. کلید واژه: بازخورد رايانه اي(Q2)استخراجي(Q2)بازخورد فرازباني(Q1)آموزش چند رسانه اي دستور(Q2)بازخواني(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تاثير انواع روشهاي تدريس و بازخورد در گسترش توانش منظورشناسي: صنايع منظورشناسيبررسي تفاوت بين تاثير بازخورد الکترونيکي و فرازباني بر دقت نگارش زبان آموزان ايرانينقش بازخورد در آموزش باليني: اصول، راهبردها و مدل هامقايسه تاثير سه نوع بازخورد بر صحت دستوري و ساختارمندي نوشتار دانشجويان کارشناسي ارشد آموزش انگليسيشناسايي ويژگي هاي بازخورد موثر و تعيين تاثير اين ويژگي ها بر بازخورد موثر از ديدگاه دانشجويان موسسه جهاد دانشگاهي اهواز مقالات همایشی مرتبط: بررسی نقش انگیزشی و اطلاعاتی بازخورد بر انتقال دوطرفه تکلیف کنترل نیروموانع ارائه بازخورد در آموزش بالینیتاثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری یک مهارت حرکتی بنیادی در کودکان عقب مانده ذهنیتاثیر فراوانی بازخورد کانون توجه بر اکتساب و یادداری یک مهارت حرکتی مجردتاثیر انواع مختلف بازخورد تصحیح کننده بر تصحیح خطاهای واژگانی زبان آموزان ایرانی/زبان دوم خارجی: مطالعه مقایسه ای ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 110 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی