برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير بازارگرايي بر قابليت هاي ارتباطي (مورد مطالعه: شرکت هاي کوچک و متوسط صنعتي شهر کرمانشاه)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمانشاه
 
چکیده: 

امروزه شرکت هاي پيشرو سعي دارند از طريق ارضاي نيازهاي مشتريان به بهترين نحو ممکن سودآوري خود را افزايش دهند. اين نکته، کليدي ترين پايه موفقيت آنها و بر پايه استراتژي بازارگرايي است. بازارگرايي از جمله مباحث مهم و محوري در مديريت بازار و مشتري است. از آنجا که با عملکرد کسب و کار شرکت ها رابطه مثبتي دارد، عملکرد نيروهاي شرکت را هر چه بيشتر به سمت بازار، مشتري و ارتباطات سازماني سوق داده است؛ ازاين رو اين پژوهش به مطالعه تاثير بازارگرايي بر قابليت هاي ارتباطي در شرکت هاي کوچک و متوسط صنعتي شهر کرمانشاه پرداخته است. براي اين منظور هفت فرضيه مطرح شده است. روش تحقيق با توجه به هدف تحقيق، کاربردي و با عنايت به نحوه گردآوري داده ها از نوع توصيفي و همبستگي مي باشد. همچنين تحليل مدل پژوهش از روش معادلات ساختاري و با استفاده از نرم افزار آموس انجام گرفته است. جامعه آماري مطالعه حاضر را مديران شرکت هاي کوچک و متوسط صنعتي در کرمانشاه تشکيل داده و نمونه لازم با بهره گيري از روش طبقه بندي انتخاب شده است. داده هاي مربوط به پرسشنامه و متغيرهاي هر سوال و فرضيه در مقياس هاي 1 تا 20 ارزيابي گرديده اند. نتايج تحقيق نشان مي دهد بين بازارگرايي و قابليت هاي ارتباطي همبستگي مثبت و معني داري وجود دارد. نتايج کلي حاصل از آزمون فرضيات پژوهش، نشان دهنده تاييد کلي روابط مورد فرض پژوهش است. در مدل مورد بررسي، مقادير شاخص هاي برازش (CFI=0.916 و NFI=0.909) نشان دهنده مناسب بودن مدل هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زهدی، م.، و شافعی، ر.، و هاشمی، س. (1391). تاثیر بازارگرایی بر قابلیت های ارتباطی (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط صنعتی شهر کرمانشاه). پژوهش نامه مدیریت تحول (پژوهش نامه مدیریت), 4(8), 146-165. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194036



Vancouver : کپی

زهدی مهران، شافعی رضا، هاشمی سیدرضا. تاثیر بازارگرایی بر قابلیت های ارتباطی (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط صنعتی شهر کرمانشاه). پژوهش نامه مدیریت تحول (پژوهش نامه مدیریت). 1391 [cited 2021July27];4(8):146-165. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194036



IEEE : کپی

زهدی، م.، شافعی، ر.، هاشمی، س.، 1391. تاثیر بازارگرایی بر قابلیت های ارتباطی (مورد مطالعه: شرکت های کوچک و متوسط صنعتی شهر کرمانشاه). پژوهش نامه مدیریت تحول (پژوهش نامه مدیریت), [online] 4(8), pp.146-165. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=194036.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 92 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی