برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

عوامل موثر بر ميزان آمادگي يادگيري خود راهبر (SDLR) دانشجويان دانشکده کشاورزي واحد علوم تحقيقات تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف کلي در اين پژوهش بررسي عوامل موثر بر يادگيري خود راهبر در دانشجويان دانشکده کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات تهران مي باشد. از آن جايي که دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات مهم ترين واحد دانشگاهي جامع در کشور مي باشد، لذا ضروري است که به امر خود راهبري در يادگيري دانشجويان خود که اکثرا دانشجويان تحصيلات تکميلي هستند توجه کند. جامعه آماري تحقيق شامل 1056 نفر از دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد ورودي 1388 و 1389 دانشکده کشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات تهران مي باشد که تعداد 220 نفر از طريق فرمول دوران با روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند. روايي پرسشنامه با نظر اساتيد راهنما و مشاور و پايايي پرسشنامه به وسيله ضريب a كرونباخ 0.88 و با استفاده از نرم افزار SPSSv17 مورد تاييد قرار گرفت. نتايج نشان داد، ميزان آمادگي يادگيري خود راهبر اکثر دانشجويان در سطح زياد (71 درصد) بود. داده هاي تحقيق نشان داد که رويکرد عميق يادگيري، روشن سازي اهداف، مهارت هاي عمومي، فن آوري، اهداف تسلط و اهداف عملکردي رابطه مثبت و معني داري در سطح 99 درصد با ميزان آمادگي يادگيري خود راهبر دارند و رويکرد سطحي يادگيري رابطه منفي و معني داري در سطح 99 درصد با ميزان آمادگي يادگيري خود راهبر دارد. نتايج رگرسيون گام به گام نيز نشان داد که به ترتيب متغيرهاي اهداف تسلط، اهداف عملکردي، روشن سازي اهداف، رويکرد سطحي يادگيري، رويکرد عميق يادگيري و مهارت هاي عمومي در مجموع حدود 56 درصد از تغيرات متغير ميزان آمادگي يادگيري خود راهبر را تبيين مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 222
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی